خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو نکته‌ی کوتاه در پاسخ به یادداشت حجت الاسلام حیدری

ژیلا شریعت‌پناهی، قرآن‌پژوه، در پیام کوتاهی به انصاف نیوز دو نکته را در پاسخ به یادداشت حجت الاسلام حیدری نوشته که در پی می‌آید:

در جوابیه دو مسئله مهم و قابل رد دیده می شود:

۱- معنای نکاح را تغییر داده، از ازدواج به آمیرش جنسی تغییر داده اند، که بدون هیچ دلیل قرآنی است، بنابراین از نظر بنده مردود است.

۲- پیامبر گرامی اسلام را متهم به عدول از اجرای فرمان الهی که در آیه چهارم از سوره شریفه محمد (ص) بر ایشان نازل شده است، کرده اند که بنده آن را مصداق دروغ بستن بر پیامبر گرامی اسلام می دانم، چرا که قرآن کریم در حق پیامبر عزیز اسلام در آیه سه از سوره شریفه نجم می فرمایند: لا ینطق عن الهوی
و بنابراین این موضوع هم مردود است.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. نقدی نسبتاً منصفانه ، تقدیم به خوانندگان انصاف نیوز عزیز ؛.
    بنده یک اسلام پژوه نیستم و یک روحانی هم نیستم .یک استاد ریاضی هستم. اصل بحثِ این دو طرف( این خانم و این روحانی) اشتباه است. چون نه ایشان در معنی کامل ، اسلام پژوه است نه طرف مقابل اسلام شناس. مانند بحث یک دانش آموز دبیرستان با یک معلم ریاضی در مورد منحنی های فضائی در ریاضیات است که اصل بحث از تخصص هر دو خارج است و هر دو از ظنّ خودشان تحلیل می کنند. و به نظر می رسد این آقای روحانی بیشتر خودش را سبک کرده که وارد بحث شده است. شکی نیست که علم فقه و دین هم مانند سایر علوم گسترده است و بعلاوه مبانی وحیانی یعنی خارج از علوم تجربی و ریاضیات دارد.مانند اینکه اسلام ، در 1445 سال پیش گوشت خوک را حرام کرده که علم بشری حدود 1340 سال بعد به بعضی از دلائل این تحریم رسیده است و هرچند بنا به نقل بعضی از مقالات می گویند : موضوع فراتر از این است. ضمنا ایراد گرفتن بر هر علمی بسیار ساده است، مانند مثال معروف فارسی( جسارتاً) : می گویند یک دیوانه سنگی داخل چاه انداخت اما هزار عاقل نمی تواند آنرا بیرون بیاورد! اگر شخص به مبانی وحیانی هر دین و ارتباط پیامبر آن دین با آسمان اعتقاد دارد ، نباید وارد در مسائلی که خارج از علم بشر است ، بشود . چون فضای زمین و آسمان مانند فضای قوانین نیوتن و قوانین کوانتم است که هریک در فضای خودش قابل بررسی است و قوانین نیوتن که بسیار قوی است در فیزیک کوانتم جواب نمی دهد!! و اگر کسی اعتقاد ندارد هر چه می خواهد بگوید، بگوید . هر چیزی حدودی دارد ریاضیات هم حدودی دارد فیزک هم حدودی دارد و خارج از آن جواب نمی دهد ، دین و ادیان هم حدودی دارد .
    تقدیم به انصاف نیوز

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا