خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۹ بهمن سال 79 | جواب‌های «بی‌ربط» قوه قضاییه به نارضایتی خاتمی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۲۹ بهمن سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 29 بهمن  1379  |  23  ذيعقده 1421                          17 فوريه 2001

پيش از ظهر، كميسيون زيربنايي [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، جلسه داشت. سياست‌هاي‌ كلي نظام در مكان‌‌يابي شهرها و ساختار كالبدي شهرها با معيارهاي خاص، تصويب شد. قبل از شروع جلسه، حضار از تُند و تيز شدن لحن و عجله جريان‌هاي سياسي، اظهار نگراني‌ كردند و گفتند، آقاي [سیدمحمد] خاتمي، در جلسه دولت، از محاكمه آقاي [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزارت کشور] و احضار آقاي [مرتضی] حاجي، وزير تعاون، ابراز نارضايتي‌ كرده و گفته است، نامه‌هاي او به رئيس قوه‌ قضایيه، با جواب‌هاي بي‌ربط مواجه بوده و به وزرا گفته، خودتان را آماده‌ كنيد كه به جرم همكاري با رئيس‌جمهور محاكمه شويد.

روزنامه‌هاي راست هم از لحن تُند صحبت آقاي خاتمي، [رئیس‌جمهور]، در اجلاس شوراهاي امنيتي، انتقاد كرده‌اند. بعد از جلسه، آقاي [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی]، با گزارشي از ملاقات با رهبري گفت، به ايشان گفته است كه ديگر نمي‌خواهد در اين مسئوليت بماند، ولي رهبري گفته‌اند، بهتر است كه بماند. ظهر، محسن هنگام ناهار،گزارش افتتاح مجموعه فرهنگي، خدماتي، ورزشي، مركز اسناد و كتابخانه و موزه ریيس‌جمهور در رفسنجان را داد.

عصر، دكتر [هادی] نديمي، ریيس دانشگاه شهيد بهشتي، همراه آقاي [احمد] بحريني، نماينده ولي‌فقيه در دانشگاه آمدند و گزارشي از برنامه‌هاي مراسم ازدواج 14 هزار دانشجو از دانشگاه‌هاي سراسر كشور دادند و خواسنتد كه در جلسه افتتاحيه مراسم، شركت كنم و هديه‌اي هم به آنها بدهم. گفتند، با جذب كمك‌ها و هدايا، به هر زوج حدود يك ميليون تومان كمك مي‌شود و هزينه مراسم هم از سوي ستاد پرداخت مي‌شود. دكتر نديمي، از كمبود اعتبارات دانشگاه‌ها، شكوه داشت.

سردار فرهاد نظري، [فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ] كه به عنوان متهم اول حمله به كوي دانشگاه، محاكمه و تبرئه شده است، آمد. شرح مبسوطي از مدافعات خود و جوسازي‌هاي دوم‌خردادي‌ها و سپس انفعال آنها داد وگفت، براي صدها نفر از افرادي كه در آن جريان، عليه او اظهاراتي‌ كرده‌اند، پرونده تشكيل داده و به تدريج به دادگاه شكايت مي‌كند؛ منجمله آقايان [مصطفی] تاج‌زاده، [محمدکاظم] کوهی، [مدیرکل‌کوی دانشگاه تهران]، [محمدعلی] ابطحي، [رییس دفتر رئیس‌جمهور] و [سیدمحمد] خاتمي و دفتر تحكيم وحدت و از مقاومت و دفاع مؤثر خودش، مبتهج است و از مسئولان بالا، به خاطر عدم‌حمايت از مأمور وظيفه‌شناس، گله‌مند است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا