خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزه خواری در عربستان همچنان مجاز نیست | راستی‌آزمایی یک خبر

سایت راستی‌آزمایی فکت‌یار خبری که درباره‌ی آزادشدن روزه‌خواری در عربستان منتشر شده‌است را نادرست اعلام کرد. متن کامل فکت‌یار را در ادامه بخوانید.

«در خبرگزاری‌های رسمی عربستان سعودی، هیچ خبری مبنی‌بر این دستور یافت نشد. این تصویر برای اولین بار توسط یک کاربر عرب به نشانه اعتراض در برابر سیاست‌های جدید عربستان، در توئیتر منتشر شده و بعد از آن در خبرگزاری‌های فارسی‌زبان بازتاب یافته است.

جستجو در وبسایت وزارت داخلی عربستان و اکانت توییتر آن، نتیجه‌ای مبنی‌بر این دستور نداشت. بنابراین صحت تصویر برای فکت‌یار احراز نشد.

از سوی دیگر، جستجو در قوانین عربستان برای رمضان ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که خوردن و آشامیدن در ملاء عام در طول روز ممنوع است و رستوران‌ها برای افطار باز خواهند شد. یک سایت راستی‌آزمایی به‌نام مسبار، فکت‌چک کرده است که قوانین جدید مربوط به ماه رمضان وایرال در توییتر، در عربستان مربوط به اخیرا نیستند؛ که البته این راستی‌آزمایی به قانون یادشده نپرداخته است.

بسیاری از خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های عربی نیز در آستانه رمضان ۲۰۲۴ به عواقب روزه‌خواری در ملا عام در عربستان پرداخته‌اند و مجازات‌ها را شرح داده‌اند. بنابراین، این ادعا نمی‌تواند درست باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا