خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم الهدی: مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است

آیت الله علم الهدی گفت: مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد، بنابراین برای اکثریتی که به دستور و فرمان رهبری در خصوص شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت جایگاهی وجود ندارد.

خبرگزاری اصولگرای تسنیم نوشت:

حجت الاسلام احمد علم الهدی

آیت الله علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شبهه­‌ای که از سوی برخی افراد در موضوع میزان مشارکت مردم در انتخابات مطرح شده ادامه داد: عده‌ای می‌گویند تنها 41 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و 59 درصد دیگر مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نکردند، بنابراین نمایندگانی که انتخاب شدند، مورد تائید و پذیرش اکثریت نیستند و کاری که این افراد در برنامه‌ریزی‌های کشور انجام دهند برخلاف خواسته و نظر اکثریت جامعه است.

آیت‌­الله علم‌الهدی در پاسخ این شبهه به تفاوت ملاک اکثریت در اندیشه سیاسی اسلام با اندیشه لیبرال دموکراسی پرداخت و گفت: در اسلام اکثریت به خودی خود مورد پذیرش قرار ندارد و فقط در جایی که رجحان ثبوتی در خصوص موضوعی مشخص نبوده یا مردد باشد از باب تشخیص رجحان اثباتی به اکثریت مراجعه می‌شود، در این میان مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد، بنابراین برای اکثریتی که به دستور و فرمان رهبری در خصوص شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت جایگاهی وجود ندارد.

وی به فتوا ندادن برخی از مراجع تقلید در خصوص مشارکت در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌گویند، برخی مقلد مقام معظم رهبری و مراجعی که شرکت در انتخابات را واجب اعلام کردند، نبودند، پس در انتخابات شرکت نکردند. پاسخ این است که با توجه به اینکه هیچ مرجعی به لزوم عدم مشارکت در انتخابات فتوا نداده بود، در این موقعیت فرد مسلمان و مؤمن باید همانند سایر احکام شرعی به مرجعی مراجعه کند که فتوا و نظری اعلام کرده است؛ زیرا مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام یک تکلیف است. حال اگر کسی به تکلیف خود عمل نکرده در حقیقت حق خودش را از بین برده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای علم الهدی! به خدا این مردم بر اساس معیارهای تعامل امیرالمومنین با جامعه تحت حکومت خود، متدین و ذی حق هستند. شما دارید منادیان و مصادیق غالی گری را بر مردم مسلط می کنید و برای پیش بردن حرفتان پا روی معیارهای حاکمیت علوی می گذارید.

  2. اکثریت چرا عاصی و شاکی شدن آقای علم الهدی ؟این اکثریتی که سعی بر نادیده گرفتنشون میکنی اینقدر شرف و وجدان دارن که پای عقایدشون بایستن.
    تدین ما با تدین مد نظر شما متفاوته شماها ثابت کردین در هر مکان و زمان خوانشتون از دیانت و تدین تفاوت میکنه
    ولی ما خدا پرست و وطن پرستیم
    از دورویی، ریاکاری و دزدی بیزاریم

  3. یک سوال از حاج آقا !
    اگر به کشور حمله بشه
    از همه مردم برای دفاع دعوت می کنید یا فقط از مومنان دعوت می کنید؟
    یا خودتون تشریف می برید جبهه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا