خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت پول بخش خصوصی را می‌خواهد، دخالتش را نه!»

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی کشور از نگاه حاکم بر دولت به بخش خصوصی انتقاد کرد و خواهان استفاده جدی و همه‌جانبه از ظرفیت بخش خصوصی برای رفع ناترازی در حوزه انرژی شد.

حمیدرضا صالحی به اقتصاد آنلاین گفت: هیچ دولتی در ایران حاضر نشده جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد را به رسمیت بشناسد و به همین دلیل یک پای توسعه اقتصادی در کشور، لنگ است.

وی رفع معضل ناترازی انرژی را فرصتی دانست که دولت می‌تواند روی توان، تخصص، تعهد و تمکن بخش خصوصی حساب باز کند و اجازه دهد فعالان اقتصادی دوشادوش دولتمردان برای تامین انرژی پایدار و صادرات آن گام بردارند؛ اما نه دولت سیزدهم و نه دولت‌های قبل، [چنین نکرده‌اند. آنان] حضور فعال بخش خصوصی در پروژه‌های کلان اقتصادی را به چشم رقیب می‌نگرند و برنمی‌تابند.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی گفت: طبق گزارش اخیر دولت، کل سرمایه‌گذاری خارجی جذب‌شده به کشور طی دو سال، ۹ میلیارد دلار بوده است؛ درحالی که فقط برای رفع ناترازی انرژی، 70 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم است، بنابراین دولتی‌ها خوب می‌دانند با چهار یا پنج میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی در یک سال، دردی از اقتصاد دوا نخواهد شد اما از پروپاگاندای تمجید وتعریف از خودشان کوتاه نمی‌آیند.

صالحی با اشاره به این که بارها به دولت گفته‌ایم بخش خصوصی آماده است ضمن تامین 70 میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز و به‌کارگیری متخصصان و مدیران کارکشته، ناترازی انرژی را در کمترین زمان و با بهترین ثمرات به انجام برساند، افزود: دولتی‌ها می‌گویند پول‌تان را بیاورید اما در نحوه اجرا دخالت نکنید، به بیان ساده‌تر، دولت پول بخش خصوصی را می‌پذیرد اما اجازه نقش‌آفرینی به آن نمی‌دهد.

این فعال اقتصادی حوزه انرژی با انتقاد از مواضع اخیر برخی مدیران سابق نفتی گفت: مسئولان و مدیران اقتصادی دولت‌ها در ادوار مختلف، وقتی بازنشسته می‌شوند یا ستاره اقبال‌شان افول می‌کند و به کنار رانده می‌شوند، کارنامه اقتصادی دولت‌های قبلی را که خودشان در آن مسئولیت داشته‌اند، زیر سئوال می‌برند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا