خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۶ خرداد سال ۸۰ | در ملاقات با سفیر کره جنوبی چه گذشت؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 16 خرداد 1380 | 13 ربیع‌الاول 1422 6 ژوئن 2001

با [آقای لی‌سونگ چون]، سفیر کره جنوبی ملاقات داشتم. گفت، در کره شما را به عنوان کسی که پایه‌های روابط ایران و کره را مستحکم کرده می‌شناسند و خواست که سفری به کشورشان بروم. در مورد کم شدن مشکلات اقتصادی و رو به خوبی رفتن روابط با کره شمالی توضیحاتی داد و من هم خواستار توسعه همکاری و وحدت دو کره شدم.

آقای [محمدحسن] قدیری‌ ابیانه آمد. طرحی برای پاک‌کردن سمپاشی‌های دشمنان علیه من ارائه داد و نمونه آن را پسرش که دانشجو است تهیه کرده، آورد و برای استفاده از تز خود در مورد صرفه‌جویی در وقت در نظام اداری، خواستار همکاری مجمع [تشخیص مصلحت نظام] شد و گفت او و جمعی از مدیران ارشد وزارت امورخارجه، با اینکه از وزارت حقوق دریافت می‌کنند، کاری به آنها ارجاع نمی‌شود.

عصر [آقای احمد ناطق‌نوری]، رُیس فدراسیون بوکس، همراه آقای [علی‌اصغر] کاظمی، قهرمان بوکس آمدند. ضمن قدردانی از من، به خاطر تجدید حیات ورزش بوکس، از عدم پخش اخبار و تصاویر ورزش بوکس در صداوسیما، اظهار ناراحتی کردند و گفتند، بیش از 200 هزار ورزشکار بوکس، انتظار شنیدن اخبارشان را دارند و از من برای رفع مانع استمداد کردند و گفتند، گویا نظر رهبری موافق نیست؛ گرچه بوکس را تحریم نکرده‌اند. قبلاً بعضی از علما، تحریم کرده بودند.

آقای [مرتضی] شیرازی، هم زندانی‌ام در زمان طاغوت آمد. برای شغل استمداد کرد. اخبار انتخابات [ریاست‌جمهوری]، خبر از گرم شدن فضای انتخابات می‌دهد و درگیری‌های بیشتر بین هواداران نامزدها، آمریکا خبر مخالفت با توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین را تکذیب‌کرده و [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل]، [یاسر] عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین] را جنایتکار نامیده و بعضی‌ها بوی جنگ می‌شنوند. در جنوب فلسطین، به خاطر گروگان‌گیری جمعی از اتباع غرب، حالت فوق‌العاده اعلام شده است. [پرویز] مشرف، رییس اجرایی پاکستان گفته، دموکراسی مناسب پاکستان نیست. عراق، صدور نفت را متوقف کرده و پس از تصمیم اوپک، صحبت ازعقب‌نشینی می‌کند. قیمت نفت بالا رفته است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا