خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۷ خرداد سال ۸۰ | صداوسیما شایعه‌ها را تکذیب کرد

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 17 خرداد 1380 | 14 ربیع‌الاول 1422 7 ژوئن 2001

در خانه بودم. درباره اهل‌بیت در قرآن و موفقیت سادات در جهان اسلام، برای مراسم افتتاح کنگره هفته وحدت مطالعه کردم. آقای [حسن] غفوری‌فرد، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]، تلفنی‌ گفت، هواداران آقای [احمد] توکلی، شایع کرده‌اند که او انصراف داده است. گفتم، صداوسیما می‌تواند به صورت‌ کلی تکذیب کند. شب، در اخبار ساعت نُه، تکذیب شد.

دکتر [عبدالله] جاسبی، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] آمد. از جناح راست گله‌مند است که به او کمکی نکرده‌اند و در مواردی تخریب‌کرده‌اند. شخصاً از [حزب] مؤتلفه و آقایان [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [محمدرضا] باهنر و [محمد] جهرمی اسم برد و گفت، همین باعث شده که حساب خودش را برای همیشه از جناح راست جدا کند و بنا دارد بعد از انتخابات هم از امکانات سراسری‌ که به وجود آورده، بهره بگیرد و گفت، حدود 500 میلیون تومان هزینه کرده و مقروض شده؛ معتقد است بعد از آقای [سیدمحمد] خاتمی، نفر دوم است، ولی افکارسنجی‌ها این را نمی‌گوید.

آمریکا، رئیس سازمان سیا را برای مهار مسائل فلسطین، به منطقه فرستاده است. قبلاً [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا] اعلام کرده بود که بنا ندارد مثل [بیل] کلینتون، [رئیس‌جمهور سابق آمریکا]، در آن مسأله فعال باشد، ولی گویا ناچار شده‌اند. ممکن است، دولت خودگردان [فلسطین] و دولت اسراییل را وادار به کاری بکنند، ولی معلوم نیست، بتوانند انتفاضه را مهار کنند.

سه روز پیش، هنگام چیدن توت در حیاط خانه، پایم را روی لانه مورچه گذاشتم. تعداد زیادی از مورچه‌های کوچک، از زانو تا پشت پایم، چندین نقطه را گزیدند و پاهایم دچار خارش ناراحت‌کننده‌ای شده است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا