خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت آیت الله سبحانی با سیزده به در: نباید مروج خرافات باشیم

آیت الله سبحانی از مراجع تقلید مخالفت خود را با تعطیلی سیزده به در (روز سیزدهم فروردین) اعلام کرد و گفت: نحوست ۱۳ فروردین ماه تنها یک خرافه است و ما نباید مروج خرافات باشیم.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از شفقنا در قم، این مرجع تقلید در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم به روایتی از امام یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) در سامرا بوده است، روزی که شیعیان می خواهند خدمت حضرت عسکری برسد، یکی از شیعیان دستش به دیواره راهرو خورده و زخمی می شود؛ وقتی خدمت حضرت عسکری رسید گفت: «به خدا پناه می برم از نحوست امروز». حضرت فرمود: «همه ایام، ایام الله است؛ اگر روزی منحوس است بخاطر اعمال ماست والا اگر مردم اعمال نیک کنند همه ایام، سعد است».

او افزود: از این بیان معلوم می شود نحوست روز سیزدهم یک خرافه است و ما نباید مروج خرافات باشیم.

آیت الله سبحانی با اشاره به رسالت انبیا طبق نصّ قرآن کریم گفت: روز ۱۲ و ۱۳ پیش ما فرقی ندارد، الان ما ایرانیها تن به کار نمی دهیم، کار پیش ما ارزش ندارد، کار نکردن ارزش و کارکردن ضدارزش است.

او ادامه داد: بنابراین ما هم ناچاریم روز ۱۳ فروردین را تعطیل کنیم اما من عملا موافق نیستم ولی چاره ای نیست که باید با این سیر همراهی کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ما که 13 به در میریم بیرون به عنوان تفریح آخر تعطیلات نوروز و با هدف استفاده از طبیعت میریم نه به این خاطر که فکر میکنیم این روز روز نحسی است. هرچند اگر هم بعضی چنین فکر میکنند و چنین خرافه ای باعث میشه یک روز را در کنار خانواده و در دل طبیعت بگذرانند و هوایی تازه کنند و خود را از لحاظ روحی شارژ کنند این خرافه خرافه مبارکی است. کسانی که نگران زیاد بودن تعطیلات هستند این همه به بهانه تولد و وفات تعطیل نکنند. نوروز فقط یک بار در سال رخ میده. و ماها که میریم یک چیز یادمون نره، 13 به در برای اسفتاده از طبیعته نه تخریب آن. آشغال نریزیم، به درختها و گیاهان و پرندگان و چرندگان آسیب نزنیم.

    1. با سلام شایسته ذکر است که آیت الله سبحانی اصولا با فرهنگ کار موافق هستند. ایشان حتی در ایام تعطیلات مذهبی هم به تحقیق و پژوهش اشتغال دارند.و از جمله مدافعان حداقل تعطیلات مذهبی هستند.وهمچنین بحث ایشان در باب نحوست سیزده و تعطیلات زیاد مراکز علمی است. که با مقدمات و موخرات آن در ایام عید حدود یک ماه تعطیل می باشند و به هیچ وجه مخالف گردشگری نیستند. با احترام

  2. منقول است یکی از طلاب مرحوم شیخ مرتضی انصاری از ایشان پرسید شیخنا برای سب مولانا (یااحتمالا شیخ الرییس) چه بگوییم شیخ بهمان حالت که روبروی قبله بود سجده شکری بعمل اورد پرسیدند شیخنا سبب این سجده چه بود ؟پاسخ داد همه مجهولات برای طلابم معلوم شده فقط همین را کم داشتند(علی الظاهر بحالت نیمه مطایبه ونیمه درددل)……….الحمدلله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا