خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی انجمن‌ اسلامی دانشگاه فردوسی خطاب به شورای نگهبان

بیانیه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در رابطه با «نتایج احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری» را می‌خوانبد:

اعضای محترم شورای‌ نگهبان
سلام علیکم؛

انتخابات رکن رکین جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی، هم‌اکنون تحت هجوم بدخواهان و بداندیشانِ ایران است.

کارزار قوی رسانه‌ای کمر همت بسته برای کاهش مشارکت مردمی و سوق‌دادن ایران به سمت خشونت و تباهی، بی‌گمان ایجاد شرایط مناسب برای افزایش مشارکت مردم در امر سیاسی و زنده نگه‌داشتن کورسو‌های امید، این خیال خام بدخواهان را نقش بر آب خواهد کرد.

اما این مهم حاصل نمی‌شود مگر بااحترام به سلایق و نظرات عموم مردم و نه صرفاً بخشی از مردم، نتایج احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری اما متاسفانه نشان‌دهنده‌ی چنین چیزی نیست.
عدم احراز صلاحیت بخش گسترده‌ای از نیروهای سیاسی که غالباً نیز به یک‌جناح فکری نزدیک‌ند و حذف گسترده چهره‌هایی‌ که سال‌ها سابقه‌ی خدمت به این نظام و مردم را دارند گویی نشان از اراده‌ای برای کاهش مشارکت مردم دارد.

نداشتن مصادیق مشخص برای بسیاری از عناوین عدم احراز صلاحیت و خوف اعمال نظرات سلیقه‌ای، عدم شفافیت و یک‌دست بودن شورای نگهبان همواره مورد انتقاد گروه‌های زیادی از مردم بوده است.

حال شورا با این تصمیم خود نیز بر اتهامات خود مهر تایید دیگری زده است.

در این سال‌های پر از سختی و فشار بر مردم، نظام‌جمهوری‌اسلامی از جوانب مختلف تضعیف شده و اعتماد بخشی از مردم به آن از بین رفته است.

انتخابات یکی از معدود روزنه‌های امید این مردم است.

از چیدمان کنونی کاندیداها به راحتی این نتیجه حاصل می‌شود که مشارکت و نظر مردم اهمیت چندانی ندارد.

عدم‌ مشارکت یعنی تضعیف انتخابات و تضعیف انتخابات یعنی تضعیف نظام جمهوری‌اسلامی و همه‌ی تلاش‌های راستینی که برای به ثمر نشستن آن انجام شده‌است.

مشارکت پایین و حداقلی نتیجه‌ای جز واردشدن ضربه‌های مهلک به رابطه‌ی مردم و نظام و حتی آینده‌ی ایران ندارد.

بی‌گمان اعضای شورای نگهبان در حاصل‌شدن این نتیجه نقش قابل‌ توجهی خواهند‌داشت و باید در پیشگاه ملت و شهدا پاسخ‌گو باشند.

اکنون و در واپسین فرصت‌های نظام برای جلب مجدد نظر و همراهی مردم، با بازنگری در تصمیم خود، از این فرصت‌سوزی بزرگ جلوگیری نموده و زمینه‌ی همراهی همه‌ی مردم ایران برای سربلندی ایران عزیز را فراهم آورید.

به امید پیروزی نهایی مستضعفین جهان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. هرچقدر به تصمیمات نادرست گذشته پاسخگو بودند به این یکی هم پاسخگو خواهند بود. یادتان باشد که آن ها خود را دربرابر خد ا پاسخگو میدانند نه در برابر مرد.م که شما نیز جزیی از آنهایید و راهی جز مماشات با انچه می شود ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا