خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه اعتبارنامه ها تایید شد؛ به همین راحتی

محسن عموشاهی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

بعضی از اخبار ظاهری ساده دارند. مثل این خبر که اعتبارنامه ی تمامی نمایندگان مجلس دهم تایید شد. اما این خبر وجه دیگری نیز دارد. معنای دیگر این خبر این است که اعتبار نامه ی «نادر قاضی پور» نیز مورد تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.

اعتبار نامه ی قاضی پور از آن جهت دارای اهمیت است که وی در بیاناتی بی سابقه به تمامی زنان ایران و مردم قزوین توهین کرده است. در فیلمی که از او منتشر شده بود، وی گفته بود:

«من نماینده‌ی ملتم نه نماینده‌ی ۴ تا گردن کلفت. من نوکر مسوولین نیستم. کیف‌شان را حمل نمی‌کنم و تعریف‌شان نمی‌کنم. شما در دو ساعت برای من ۲۰۰ هزار رای دادید. برای اینکه مرا تیز کنید به جان این مسوولین بیفتم. می‌گویند یک روز پسر بچه‌ای را ختنه می‌کردند، دختر بچه‌ای آن طرف داشت گریه می‌کرد. گفتند تو چرا گریه می‌کنی؟ گفت: […]
مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! … مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است. بفرستید سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود؟! شیخ قدرت الله علیخانی نماینده قزوین بود، قزوینی است، … در مجلس همه از او می‌ترسند… به یکی از نماینده‌های همشهری ما که قد کوتاه هم بود گفته بود بیا ببرمت یک شب مهمان من باش… یک روز رفته بود دستشویی، من هم دنبالش رفتم… همین که خم شده بود […] بعد غش کرد افتاد روی زمین، در را باز کردم دیدم ۲۰ نفر به صدای ما آمده‌اند پشت در. گفتم حاج آقا کمین زده بود کمین خورد!
یک هفته به مجلس نیامد. بعد یک هفته که مرا دید یک صدایی کرد و بی حیایی کرد مردم را جمع کرد. پهلویش را باز کرد گفت بیایید ببینید این فلان فلان شده سر من چه بلایی آورده است! گفتم حاج آقا آن جای دیگرت را هم نشان بده! مجلس جای سوسول بازی نیست! به مجلس مرد بفرستید؛ حداقل کاری هم نکند آن یکی کار را بتواند بکند! بودجه را آسان نمی‌دهند».

اظهارات سراسر توهین آمیز قاضی پور در شرایطی بیان می شد که مجلس دهم دارای بیشترین نمایندگان زن در طول تاریخ مجالس ایران شد. نمایندگانی که با وعده های بسیاری آرای مردم و به ویژه زنان امیدوار را از آن خود کرده بودند. وعده های پر آب و رنگی همچون حذف قوانین ضد زن و دفاع از حقوق زنان. اما در کمال تعجب حتی یک نماینده ی زن نیز به اعتبارنامه ی نادر قاضی پور اعتراض نکرد.

در این میان افکار عمومی از لیست امید نیز انتظار داشتند تا در اعتراض به توهین های سخیف قاضی پور، به اعتبارنامه ی او اعتراض کنند. لیست امید، از آن جهت که خاستگاهی اصلاح طلبانه داشت و شعارهایی نو می داد انتظارهای مردم را افزایش داده بود. به علاوه این لیست با هدف حفظ حقوق زنان (و جذب آرای زنان) درصد معینی از ظرفیت خود را به زنان اختصاص داده بود. اما متاسفانه هیچ یک از منتخبین این لیست نیز به اعتبار نامه ی قاضی پور اعتراض نکردند.

اما متاسفانه داستان به همینجا ختم نشد. خانم ها جلودارزاده و اولاد قبا در اظهار نظرهای جداگانه ای گفته اند که چون قاضی پور از نمایندگان زن مجلس دهم عذر خواهی کرده است، از اعتراض به اعتبار نامه ی او صرفنظر کرده اند. این توجیه عجیب، در شرایطی صورت گرفت که گویی از نظر این دو نماینده، یک متهم با عذرخواهی می تواند از پاسخگویی رهایی یابد. آن هم متهمی که به نیمی از مردم ایران توهین کرده و از مردم قزوین به زشتی یاد کرده است. این نوع طرز تفکر یا نشان دهنده ی ناآگاهی این دو نماینده از ساده ترین اصول حقوقی است، یا خدای ناکرده خواسته اند مردم را فریب بدهند.

داستان تایید اعتبارنامه ها اگر چه به پایان رسید، اما دو بازنده ی بزرگ داشت. اول نمایندگان زنی که با وعده ی پاسداری از حقوق زنان پا به مجلس گذاشتند و دوم منتخبین لیست امید. این دو دسته بهتر است بدانند، اگر چه با ابزار شبکه های اجتماعی به پیروزی رسیدند، اما همین ابزار می تواند به تک تک موکلانشان اطلاع بدهد که در مقابل این توهین های بزرگ سکوت کرده اند. افکار عمومی که روزی فراموشکار لقب گرفته بود، به لطف گسترش شبکه های اجتماعی دیگر فراموشکار نیست. چهار سال پیش رو چون برق و باد خواهد گذشت و موسم انتخابات دوباره از راه خواهد رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. قاضي پورازهمه چه از ،نمایندگان مجلس،قوانین مجلس،درباره تاییداعتبارنامه وووکاملاباشناخت کافی میدونه که اونجوری بی باک به همه هرچه دلش خواست گفت!؟تااخرشم بدون یک زره عقب نشینی ازحرفش به هیچ عنوان ازفردیاکسانی عذر خواهی هم نکرد،فقط به زنان کاندید حوزه انتخابیه خودش گفت منظورم زنان حوزه انتخابیه اینجانبوده؟نه ازکسی عذرخواهی کرد ونه ازحرفش عقب نشینی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا