خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش منفی سخنگوی جبهه اصلاحات به بیانیه ۱۱۰ نفر: روزنه فایده ندارد، این معبر مین گذاری شده است | کلا ۶ اصلاح طلب تایید صلاحیت شده اند و ۳۰ کاندید غیراصولگرا

جماران نوشت: جواد امام در نشست خبری هیات رئیسه جبهه اصلاحات ایران گفت: حاکمیت تا الآن تمام مسیرها را مین‌گذاری کرده و دیده‌بان هایی را تعیین کرده که هیچ اصلاح‌طلبی رد نشود. جبهه اصلاحات در مورد ثبت‌نام‌ها توصیه‌‌ای نداشته، اما نهایتا ۶ عضو جریان اصلاح‌طلب از فیلتر‌های نظارت استصوابی عبور کردند. در کل کشور با مبناها و ترازی که احزاب داشتند، شاید این عدد به ۳۰ نفر برسد! البته آمارهای متفاوتی داده می‌شود اما به طور رسمی با سؤالی که از احزاب داشتیم، این عدد از ۳۰ نفر تجاوز نکرده است.
سخنگوی جبهه اصلاحات با اشاره به این‌که نظارت استصوابی اتفاقی است‌ که بعد از رحلت امام با آن مواجه هستیم، افزود: دوستانی که بیانیه موسوم «روزنه» را امضا کردند، باید به جای روزنه از معبر استفاده می‌کردند! چرا که حاکمیت این مسیر را مین‌گذاری کرده است. نظارت استصوابی در همه عرصه‌ها دخالت و مدیریت می‌کند و این حلقه هر روز تنگ‌تر شده است. متأسفانه رویه‌های غلط هر بار تکرار می‌شود و به جای اصلاح، توسط یک جریان محدود به قانون بدل شد.
وی تأکید کرد: اگر می‌گویند اقبال مردم به اصلاحات کم شده است، به خاطر موانع پیش روی اصلاح‌طلبان است. باید تلاش کنیم صندوق را به مردم بازگردانیم. اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات فعال نبودند، امروز در این جایگاه برای نشست خبری نبودیم. ما با انتخابات قهر نکرده و از همه امکانات خود برای مردم استفاده می کنیم. امروز مردم‌ با صندوق رأی قهر کرده‌اند و معترض وضع موجود هستند.
جواد امام با بیان اینکه متأسفانه حاکمیت امکان رقابت را گرفته است یادآور شد: امروز نظرسنجی‌ها، نگرانی از جامعه را نشان می‌دهد؛ نه جریان‌های سیاسی. هیچ رسانه‌ای در اختیار جریان اصلاحات نیست و نیروهای نظامی و سیاسی انواع رسانه‌ها را در اختیار دارند. برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ هیچ برنامه‌ای در دستور کار جبهه اصلاحات نیست. اما ما با صندوق رای قهر نکرده‌ایم و و تا جایی که امکان داشته باشد در خدمت مردم‌ هستیم.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص امکان «رأی اعتراضی»، تأکید کرد: آقای روحانی می‌توانست بحث رأی اعتراضی داشته باشد اما این در صورتی بود که خود آقای روحانی در این عرصه امکان حضور پیدا می‌کرد. رأی اعتراضی باید به ‌هر حال یک رأی معنابخشی هم باشد، باید امکان یک رقابت یا حضور فراهم باشد، این رأی اعتراضی را به نام چه کسی باید در صندوق بیندازیم؟ وقتی ما کاندیدایی نداریم رأی اعتراضی را به نام همان‌هایی که در مقابل ما هستند، به صندوق بریزیم؟
سخنگوی جبهه اصلاحات افزود: من فکر می‌کنم امکان رأی اعتراضی را حتی از آقای روحانی هم سلب کردند؛ با ردصلاحیت آقای روحانی کسی که چند دوره عضو مجلس خبرگان بوده، چندین دوره نماینده مجلس بوده، دبیر شورای عالی امنیت ملی و دو دوره رئیس جمهور کشور بوده است، حتی این امکان را از ایشان هم گرفتند و ما هم تقاضای‌مان از حاکمیت این بود که این امکان را برای جریان اصلاحات و جریان‌های مشابه فراهم کنند که انگیزه‌ای باشد برای مردم، برای حضور و رأی اعتقادی یا اعتراضی‌شان. این شرایط را هم از مردم سلب کردند و امروز باید آ‌ن‌هایی که این محدودیت را ایجاد کردند و این تحریم را هم به جریانات سیاسی و هم به مردم تحمیل کردند، پاسخگو باشند.
وی با بیان این‌که نگاه ما به مردم است و اگر هم برای‌ حضور در نهادهای تصمیم‌گیری تلاش می‌کنیم، برای‌ بیان مطالبات مردم است تأکید کرد: از طرفی این تحریم را تحمیل کردند و از طرفی با دستان بسته اجبار به رأی می‌کنند و فقط رأی را حق‌الناس می‌دانند، امکان حضور و مشارکت و انتخاب را جزئی از حق‌الناس نمی‌دانند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اصلا شما هیچ کاندیدایی نداری برتدر دلیلشم نه عدم ثبت نام تحدید به استعفا از حزب و .. است بلکه فقط شورای نگهبانه خوبه جبه را منحل کن همین الان جبهه اصلاحات را منحل کن اقای امام اصلاحات عیر ممکنه دیگه جبهه را منحل کن

    2
    3
  2. کاش تعداد پیش ثبت‌نام های اصلاح‌طلبان را می‌گفت تا ببینیم چند درصد رد صلاحیت شده اند

  3. اقای جواد امام بنده خاضاعانه مخلصانه از شما خواهش می کنم جبهه اصلاحات و احزابی که معتقد به اینند که نمیشه در انتخابات شرکت کرد مثل اتحاد ملت را منحل کنید اصلا مسیله تحدید برای شرکت کردن نیست بخشی از حالا احزاب شما می خواهند شرکت کنند در انتخابات به خودشون مربوطه اونی کا می خواهد را که من نمی تونم به زور بگم نه اما شما که خودت به این نتیجه رسیدی با بقیه منحل کن جبهه را اه لطفا احزاب اتحاد ملت و جببه اصلاحات منحل بشند اصلاحات دیگه منحل شید عجب … لطفا خواهشا جبهه اصلاحات منحل بشه .عجب

    2
    1
  4. دوستانی که میگن جبهه اصلاحات را منحل کنید . همین الانش جبهه اصلاحات منحل شده . ما کاندیدایی نداریم که به آن رای بدهیم . اما بی نهایت کاندیدا داریم که با رویکرد های افراطی و غیر شرعی هم دین و هم جمهوریت را در معرض تهدید قرار دادند . حرف هایی که ایشان زدند حرف های درستی بود . ما را بکشند هم هرگز و هرگز رای نمی دهیم نه با این نظارت استصوابی

    7
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا