خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳۰ تیر سال ۸۰ | «ناراحتی» بیژن زنگنه از افراطی‌های چپ و راست

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 30 تیر 1380 | 29 ربیع‌الثانی 1422 21 جولای 2001

آقای [بیژن نامدار] زنگنه، وزیر نفت آمد. از فشاری که از سوی افراطی‌های چپ و راست به او وارد می‌شود، ناراحت است. گفت، اگر هیچ اقدام مثبتی نکرده بودم و مثل خود آنها فقط شعار «نمی‌گذارند کار کنیم» می‌دادم، این تعرض‌ها نبود و اظهار تردیدکرد که مصلحت باشد، به‌کار ادامه دهد. از ضعف‌های وزارت نیرو هم گفت‌ که آب و برق را به این روز انداخته‌اند و گفت، مشارکتی‌ها که [آقای حبیب‌الله بیطرف]، وزیر نیرو را از خودشان می‌دانند، تعرضی به او ندارند.

از آقای [احمد] جنتی، [دبیر شورای نگهبان]، [به خاطر ایراد تهمت در خصوص دریافت پورسانت از قراردادهای نفتی]، به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده است و اگر آقای جنتی، اظهاراتش را جبران کند، پس می‌گیرد. پرونده [مفاسد مالی] آقای [ضیاءالدین] میرعماد، [دادستان سابق تهران] را به وزارت اطلاعات داده است که گزارش‌هایی علیه او رسیده است.

کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. درباره سیاست‌های کلی سنجش صنعت، در کلیات بحث شد آقای جنتی اصرار دارد که هفته آینده، مجمع را تعطیل‌ کنیم، چون مجلس تعطیل است؛ شورای نگهبان هم می‌خواهند تعطیل باشد و چون باید در جلسه مربوط به تحقیق و تفحص باشند، مشکل دارند.

عصر سردار [محمدباقر] قالیباف، فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. گزارشی از توفیق در کم‌ کردن شرارت در خراسان، با کمک نیروهای بسیجی و وحدت فرماندهی داد و نیز از توفیقات مرکز پلیس 110 گفت. در مورد زیادشدن سرقت‌ها و نیز کالاهای قاچاق تذکر دادم. پیشنهادهای غیرمؤثری در مورد مبارزه با مواد مخدر دارد.

آقای قرایی، از اهالی تربت‌ حیدریه آمد. انتقادهای تُندی نسبت به دوم‌ خردادی‌ها داشت و برای بسیج کمک خواست. سیل در مشکین‌شهر، [در استان اردبیل]، خرابی‌های زیادی به بارآورده و 54 نفر کشته و مفقود دارد. در چالداران، [در آذربایجان‌غربی] نیز خرابی و تلفات جانی داشته است.

در جنوا، [در ایتالیا]، تظاهرات مردمی علیه اجلاس سران گروه هشت ادامه با صدها نفر مجروح و بازداشتی ادامه دارد. دیروز یک کشته از مردم گرفته است. در اندونزی، مجلس امروز تصویب کرده که دوشنبه آینده [عبدالرحمن] وحید، [رئیس‌جمهور] را استیضاح کند و او گفته، در مجلس حاضر نخواهد شد، چون غیرقانونی است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا