خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای صفر تا صد سفر به ترکیه برای اولین بار

رپورتاژ آگهی

یکی از کشورهایی که جذابیت های زیادی برای مسافرت در نزد گردشگران خارجی خصوصا گردشگران ایرانی دارد، کشور ترکیه است. حسن هم جواری ترکیه با ایران و روابط دیپلماتیک مثبت و موثری که دو کشور در طول سالیان متمادی داشته اند در کنار مشترکات فرهنگی و اجتماعی این کشور با ایران خصوصا با استان های آذری زبان کشورمان موجب شده تا ترکیه همواره به عنوان یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگری در بین ایرانیان مطرح باشد. در بین شهرهای ترکیه، شهر استانبول برای گردشگری بسیار محبوب است.

وجود مرز زمینی ایران با ترکیه نیز بر مزیت های گردشگری ترکیه افزوده است و سالانه بسیاری از ایرانیان با استفاده از اتوبوس، قطار یا ماشین شخصی عزم سفر زمینی به ترکیه و خصوصا شهر استانبول را می کنند. تورهای زمینی به استانبول از شهرهای تهران و تبریز برگزار می شود. سفر هوایی به ترکیه و شهر استانبول نیز یکی از سریع ترین و راحت ترین روش های سفر به این کشور است که پرواز ترکیه هر روز توسط ایرلاین های ایرانی و خارجی انجام می شود.

اگر می خواهید به استانبول سفر کنید، آژانس هواپیمایی و مسافرتی رویای زندگی انواع آفر ویژه تور گردشگری استانبول با خدمات عالی و قیمت ارزان را برگزار می کند. این آژانس علاوه بر تهران در سایر شهرهای کشور نیز خدمات گردشگری ارائه داده و تور استانبول از مشهد را نیز به گردشگران مشهدی ارائه می دهد. اگر به اقامت در هتل خاصی در استانبول علاقه دارید با کارشناسان خبره آژانس تماس بگیرید تا با ارتباط وسیعی که با هتل های استانبول دارند، اقامت در هتل محبوب شما را رزرو قطعی کنند.

مزیت های سفر گردشگری به استانبول چیست؟

سفر به استانبول ویژگی ها و مزیت های زیادی دارد به نحوی که سلایق و اهداف گردشگری بسیار متنوعی را پوشش داده و گردشگران با هر سطح سلیقه و انتظاری را راضی به کشور خود بازمی گرداند. در ادامه نوشتار به ویژگی ها و مزیت های سفر گردشگری به استانبول می پردازیم.

استانبول، پایتخت تفریحات ترکیه

شهر استانبول به عنوان مرکز و پایتخت تفریحات جذاب در ترکیه شناخته می شود. حضور در سواحل درخشان و پارک های آبی و پرداختن به تفریحات جذاب آبی مانند غواصی، شنا، قایق‌سواری و اسکی روی آب ، رفتن به شهربازی های مدرن و جذاب استانبول که برای هر طبقه سنی بازی و هیجان در نظر گرفته است، کشتی سواری در تنگه بسفر و کشف مناظر طبیعی بکر و حیرت انگیز و بازدید از مراکز تفریحی مدرن که برای گردشگران دایر گردیده از جمله تفریحات مهیج و جذاب استانبول به شمار می رود که سالانه میلیون ها گردشگر را به سوی خود فرامی خواند.

جاذبه های تاریخی غنی ترکیه

ترکیه پایتخت تاریخی ترکیه است و آثار به جامانده از 4 امپراتوری بزرگ را در خود جای داده است. گردشگرانی که به آثار و اماکن تاریخی اهمیت می دهند می توانند در استانبول از مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کاخ دلما باغچه، قلعه روملی حصار، آب انبار باسیلیکا سیسترن، کلیسای چورا، برج گالاتا، بازار بزرگ استانبول، حمام ترکی خرم سلطان، میدان تکسیم و خیابان استقلال و موزه های جذاب استانبول بازدید کنند. گردشگران تاریخی می توانند روزها به کاوش در آثار تاریخی استانبول بپردازند.

شکم گردی در استانبول

یکی از جذابیت های استانبول وجود رستوران ها و کافه های لوکس و محلی متنوع و فراوانی است که در تمام نقاط شهر استانبول خصوصا در نزدیکی مراکز گردشگری و تفریحی استانبول به چشم می خورد. انواع غذاهای لذیذ ترکی و بین المللی در این رستوران ها و کافه ها به گردشگران ارائه می شود. همچنین مراکز ارائه غذاهای خیابانی نیز به گردشگران غذای محلی بسیار لذیذ و خوشمزه ارائه می دهند. شیرینی فروشی های قدیمی استانبول خصوصا باقلوای استانبولی نیز زبانزد تمامی گردشگران است و خوردن قهوه ترکی یا چای خوش طعم با باقلوای استانبولی به یکی از جاذبه های گردشگری استانبول مبدل شده است.

خرید در استانبول

یکی از جاذبه های استانبول که برای گردشگران جذاب است، وجود فروشگاه های مدرن و بازارهای تاریخی استانبول است که در آن ها می توانید انواع برندهای معتبر و معروف را به راحتی پیدا کنید. اکثر برندهای معروف خصوصا در بخش پوشاک در فروشگاه های استانبول مرکز فروش دایر کرده اند و محصولات خود را عرضه می کنند. در این فروشگاه ها در برخی ایام سال حراجی های شگفت انگیزی برگزار می شود که گاه اجناس را تا 70 درصد تخفیف ارائه می کنند.

از جمله این ایام، ماه رمضان و عید فطر، عید قربان، بلک فرایدی، کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی است که می توانید در این ایام یک خرید عالی و ارزان را انجام دهید. همچنین در تور استانبول تابستان می توانید در فستیوال خرید استانبول شرکت کنید. بسیاری از مراکز خرید مدرن استانبول در بخش اروپایی این شهر احداث شده اند. از جمله آن ها می توان به مراکز خرید فروم، مال آو استانبول، کانیون مال، اپتیمیوم اوتلت، بی اوغلو ایش، جواهیر، ویاپورت و بازار بزرگ استانبول و دهها مرکز خرید و بازارچه دیگر نام برد.

بهترین زمان سفر به ترکیه

اگر می خواهید به ترکیه و به ویژه استانبول سفر کنید باید از شرایط آب و هوایی و هزینه سفر در زمان مورد نظر خود اطلاع داشته باشید.

استانبول در بهار

در فصل بهار استانبول آب و هوای معتدلی دارد و برای سفر بسیار مناسب و جذاب است. در تعطیلات نوروز قیمت خدمات گردشگری بسیار بالا می رود و استانبول بسیار شلوغ است.

استانبول در تابستان

فصل تابستان اوج گردشگری شهر استانبول است و این شهر شلوغ ترین روزهای خود را سپری می کند. در فصل تابستان هوا گرم و مرطوب است و تفریحات آبی و ساحلی بسیار رونق می گیرد. قیمت خدمات گردشگری استانبول در تابستان به دلیل تقاضای بالای گردشگران بسیار بالا می رود.

استانبول در پاییز

در فصل پاییز استانبول خلوت می شود و از گرمی هوا نیز کاسته می شود. با شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها و سرد شدن هوا از حجم گردشگران کاسته شده و قیمت گردشگری استانبول کاهش می یابد. از نظر آب و هوایی بهار و پاییز بهترین فصل ها برای استانبول گردی به شمار می روند.

استانبول در زمستان

در فصل زمستان به دلیل سردی هوا استانبول خلوت می شود و هزینه گردشگری این شهر به شدت پایین می آید. البته ایام کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی را از این قاعده مستثنی کنید.

حرف آخر

استانبول یک شهر چهار فصل است و در هر زمانی جاذبه ها و مناظر طبیعی زیبای خود را برای گردشگری دارا می باشد. برای سفر به استانبول با کارشناسان حرفه ای رویای زندگی تماس بگیرید. این کارشناسان انواع آفر ویژه تور استانبول به ویژه تور لحظه آخری استانبول با خدمات ویژه و قیمت ارزان را به شما ارائه می دهند. همچنین می توانید به شعب تهران و کرج آژانس مراجعه حضوری داشته باشید.

سوالات متداول

برای سفر به استانبول ویزا لازم دارد؟

خیر. سفر به استانبول نیاز به ویزا ندارد و تنها با گذرنامه معتبر با 6 ماه اعتبار و یک صفحه خالی برای مهر ورود و خروج می توان به استانبول سفر کرد.

برای سفر به استانبول چه ارزی با خود ببریم؟

برای این سفر عمده پول خود را به دلار و مقداری لیر ترکیه برای موارد ضروری با خود ببرید تا در صورت نوسانات ارزی و کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار متضرر نشوید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا