خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمی تا قسمتی جدی – 6

انصاف نیوز، الف. محفوظ:

برخی را می‌شناسم که سخت باور دارند به نحوست عدد سیزده و هرچه استدلال کنی که این باورها مبنای دینی و عقلی ندارد توجه نمی‌کنند و بر باور بی‌مبنای خود اصرار می‌ورزند. چند شاهد در تایید نحوست سیزده می‌آورند و به فهرست بلند موارد نقض اعتنا نمی‌کنند یا به توجیه آنها مشغول می‌شوند.

یکی از همین جماعت ناتمام ماندن دورۀ وزارت چند وزیر دولت سیزدهم و رد صلاحیتشان در انتخابات دوره چهاردهم را به بدشگونی عدد 13 نسبت می‌دهد و توجه نمی‌کند که بسیاری از دولتها و مجالس سیزدهم کارشان را با موفقیت به پایان رسانده‌اند و در عوض دولت اول بنی‌صدر و دولت دوم شهید رجایی به آخر نرسیدند. خلاصه هرچه استدلال عقلی و نقلی بیاوری به روش مورد اعتیادشان طامات می‌بافند.

حال این جماعت به کنار. به هر حال به یک باور قدیمی رایج گردن می‌گذارند. بفرمایید با انصاف نیوز فاقد انصاف چه کنم؟ اینها عدد 4 را هم به خلاف عقل و دین و علم و حکمت، حتی به خلاف عرف و شهرت نحس و بدیمن می‌پندارند. مطلب شمارۀ 4 این حقیر را حذف کرده و از 3 به 5 جهش ناروا کرده و به اصطلاح متکلمان طفره می‌روند. در پاسخ اعتراض بنده هم می‌گویند کلا عدد 4 خوبیت ندارد. عرض می‌کنم اولا «یت» علامت مصدر صناعی در لغت عرب است و نباید با واژۀ «خوب» که فارسی است ترکیب شود. ثانیا به کدام دلیل عقلی یا نقلی یا شاهد عرفی 4 خوبیت ندارد؟

حالا به فرض که خوبیت نداشته باشد، شما هم از همان کلک قدیمی و رایج 1+12 بهره ببرید و بنویسید 1+3 یا 1-5 یا هر معادل جبری دیگر. اصلا شماره نگذارید. خب به خود مطلب چه کار دارید که کمپلت حذفش می‌کنید؟ ناسلامتی ما چهار جهت جغرافیایی، چهار عنصر طبیعی و چهار عمل اصلی داریم که قوام بسیاری از امور دنیای مردم به آنها بسته است.  عناصر اربعه، ادلۀ اربعه، کتب اربعه، نواب اربعه، نسب و اشکال اربعه را هم داریم. حالا بفرمایید کجای عدد 4 خوبیت ندارد؟

ولی چه می‌شود کرد جز صبر و سکوت به طریقۀ مرضیۀ عارف ها. در تحریریۀ انصاف هم ماجراها هست به هولناکی پشت پردۀ تحریریۀ کیهان. کاش بنده هم عُشر خانم فائزۀ هاشمی دل داشتم و می‌توانستم زبان بسته را باز کنم و ناگفته‌ها را بگویم. آن وقت همه مطلع می‌شدند پشت این چهرۀ ظاهر الصلاح اصلاح نیوز،(ببخشید!) انصاف نیوز چه باطن اصلاح‌ناپذیر، بی انصاف و ناامید کننده‌ای نهفته.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به نظر من انصاف نیوز عرصه ارائه انواع مختلف مقالات
    است. و نظر الف محفوظ در این مورد درست نیست.
    و باید قدر زحمات دست اندرکاران انصاف نیوز را بدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا