خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کوچ ماسیس‌ها از دیوار به اینستاگرام

سرویس مجله، انصاف نیوز: پس از ممنوعیت درج آگهی‌ ماساژ در پلت‌فرم دیوار، حالا اینستاگرام فارسی که پس از فیلترشدن شاهد انتشار محتواهای غیربهداشتی بسیار بیشتری است، میزبان آگهی برای پذیرش «کلاینت ماساژ» شده است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، بخش بزرگی از بی‌شمار آگهی ماساژ در اینستاگرام فارسی، توضیحات تکمیلی شامل نوع و قیمت و البته خدمات جنسی مکمل ماساژ را در صفحات تلگرام خود منتشر می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در 6 ماه اخیر حداقل 10 صفحه جدید در اینستاگرام فارسی تاسیس شده که تلاش می‌کند مخاطب را به کانال تلگرامی خود هدایت کند. در این ناکال‌ها، اغلب چند تصویر از ماسیس (اکثرا بدون چهره) به همراه نوع و قیمت خدمات اعلام می‌شود. تعداد مخاطبان این کانال‌های تلگرامی و مقایسه آن با مخاطب صفحه اینستاگرامی‌اش، ثابت می‌کند که کانال‌های تلگرامی فروش خدمات جنسی به بهانه ماساژ، فعالیت مستقل دارند و پیج‌های اینستاگرامی را برای جذب مشتری بیشتر تاسیس می‌کنند.

البته در این بین صفحاتی وجود دارند که خدمات تخصصی ماساژ را به صورت بهداشتی و اخلاقی ارائه می‌دهند اما محتواهای این صفحات نیز نشان می‌دهد درخواست‌های متعددی برای ماساژ توسط جنس مخالف وجود داشته که باعث شده مدیران این صفحات هر چند روز یک‌بار توضیح دهند فقط و فقط خدمات ماساژ و صرفا ماساژ ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات جنسی خارج از عرف به بهانه ماساژ نخستین‌بار در پلت‌فرم انتشار آگهی‌های دیوار علنی شد و فرصتی را برای برخی رسانه‌ها ایجاد کرد تا دولت حسن روحانی را به اهمال در نظارت بر اینترنت متهم کنند. در گام بعد، سایت دیوار هدف قرار گرفت و سلسله مطالبی با موضوعات مختلف اما درخواست مشترک تعطیلی دیوار منتشر شد. برای نمونه باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی درباره آگهی ماساژ در دیوار تهیه و این پلت‌فرم را به اشاعه فحشا متهم کرد. این فعل و انفعالات در نهایت سبب شد دیوار هر نوع آگهی با مضمون ماساژ را در فهرست موضوعات ممنوعه خود قرار دهد.

پس از دیوار، بازار این خدمات غیرقانونی و غیراخلاقی به تلگرام نقل مکان کرد و چند ماهی است که از پشتیبانی تبلیغاتی اینستاگرام فارسی هم برخوردار شده است. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد فیلترشدن اینستاگرام، به فرصتی برای تبلیغ و جذب مشتری ماساژ و خدمات جانبی تبدیل شده است تا جایی که محتواهایی با این مضمون به شکل چشم‌گیری افزایش داشته و از آن‌جایی که موضوع به اندازه کافی جذابیت غریزی هم دارد، به راحتی پرمخاطب شده و به اکسپلور اینستاگرام می‌آید.

از انتشار آگهی ماساژ در دیوار که حدود 10 سال پیش شایع بود تا امروز که اینستاگرام فارسی آگهی‌های تصویری این نوع از خدمات را منتشر می‌کند، شاهد یک تحول زبانی هم بوده‌ایم؛ ارائه‌دهنده ماساژ ابتدا ماساژور خوانده می‌شد، بعد مشخص شد نام درستش ماسور است و اکنون صفحات لاکچری ماساژ و خدمات جانبی از لفظ «ماسیس» استفاده می‌کنند. خدمات‌گیرندگان هم «کلاینت» خوانده می‌شوند که در زبان انگلیسی معانی زیادی از جمله موکل، ارباب رجوع و مشتری دارد.

فروش علنی خدمات جنسی بر بستر شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به بهانه ماساژ می‌تواند نشانه‌ای از شکست فیلترینگ باشد. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد سیاست فیلترینگ به ضد خودش تبدیل شده است چون تا قبل از فیلترشدن اینستاگرام، بسیاری با این تصور که در یک شبکه اجتماعی آزاد اما تحت نظارت فعالیت می‌کنند، از انتشار محتواهای مجرمانه یا مستهجن و غیراخلاقی خودداری می‌کردند اما اکنون که آن شبکه فیلتر شده، ظاهرا آن قانون نانوشته رعایت موازین قانونی و اخلاقی برای فعالیت در یک بستر قانونی هم از بین رفته است.

در ادبیات توسعه گفته می‌شود بی‌ثباتی به ویژه در حوزه اقتصاد به افزایش فشارهای روانی و به تبع آن، کاهش میل به ازدواج، افزایش روابط جنسی خارج از ازدواج و… منجر می‌شود. افزایش مشهود کلاینت‌هایی که ماسیس جنس مخالف می‌طلبند، می‌تواند محرک مسئولان برای خارج کردن اقتصاد ایران از وضعیت فعلی هم باشد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا