خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش اسرائیل چه خواهد بود؟ | پاسخ معاون اسبق سپاه قدس

معاون اسبق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر این باور است که واکنش اسرائیل به عملیات وعده صادق ۲ در حد عملیات خواهد بود و نه در سطح جنگ.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی واکنش احتمالی رژیم اسرائیل به حمله‌ی موشکی ایران گفت: اقدام آنها در سطح عملیات خواهد بود و نه در سطح جنگ. ممکن است چند نقطه مثل کشتی‌ها یا سکوهای موشکی را بزنند. واکنش آنها در این حد خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه در صورت حمله‌ی اسرائیل، ضربه‌ی ایران به آنها بسیار بسیار بزرگ‌تر از دو عملیات وعده‌ی صادق ۱ و ۲ خواهد بود، گفت: اگر در ضربه‌ی دوم با دویست موشک شیرازه‌ی آنها از هم پاشید، شاید در ضربه‌ی سوم جمهوری اسلامی از سلاح‌‌های جدیدی هم استفاده کنند که قطعا آنها در مقابل آن شکننده خواهند بود.

آقای حقیقت‌پور با بیان اینکه اسرائیل عمق استراتژیک ندارد، گفت: با چند موشک می‌توان نیروگاه‌های آنها را از کار انداخت. آیا ساکنان اسرائیل آمادگی بی برقی به مدت طولانی را دارند؟! واقعیت این است که آنها تحمل جنگ سنگین را ندارند. البته این را هم باید گفت که اسرائیل برتری‌های نظامی هوایی دارد که آن هم قابل مهار و کنترل است. درست است که عقل ندارند اما عقلی قرض بگیرند و این بار عاقلانه رفتار کنند.

این عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که اگر حمله به اسرائیل به همین سادگی است چرا تا به حال چنین اقدامی از سوی ایران به این شکل رخ نداده است، گفت: آن موقع که لازم بود این کار را انجام داده‌ایم. ما دنبال جنگ‌طلبی نیستیم و خواستار آن هستیم که از سوی مردم فلسطین دولت غاصب اسرائیل ساقط شود.

او در ادامه افزود: تا به حال شرایط اقتضا نمی‌کرد که چنین واکنشی نشان دهیم. این بار هم آنها شیطنت کردند و ما هم پاسخ دادیم. اگر شیطنت نکنند، موشک هم نمی‌خورند. اگر به رفتارهای زشت خود ادامه دهند آماده باشند که با موشک های ایران نوازش شوند!

معاون اسبق سپاه قدس پیرامون شایعات اخیر درباره‌ی سردار قاآنی گفت: برادرمان آقای قاآنی سالم و سلامت هستند و مشغول فعالیت هستند و نگرانی درباره‌ی ایشان وجود ندارد.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد در این باره اطلاع‌رسانی شفاف‌تری صورت بگیرد، گفت: شاید گاهی لازم است که کار را کمی پیچیده کنیم. ممکن است حزب الله لبنان هم تصمیم خود درباره‌ی جایگزین سیدحسن نصرالله گرفته باشد اما اعلام نشده است. همانطور که تمام افرادی که وظایفشان را انجام می دهند و جایگزین فرماندهان شهید شده‌اند از خبره‌ترین‌ها هستند که از گذشته ذخیره شدند.

این عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره‌ی اینکه آیا به تازگی سردار قاآنی را دیده است، گفت: برای دانستن وضعیت‌شان لازم نیست حتما ایشان را ببینم اما متوجه شدم که سلامت هستند و به سردار سلام رساندم.

حقیقت‌پور درباره‌ی مطالب مطرح‌شده درباره‌ی نقش نفوذی‌ها در ترورهای صورت گرفته، گفت: منکر نفوذ نیستم، البته که ما هم در اسرائیل نفوذی داریم. همین عملیات اخیر حزب الله که دقیق و حساب شده و بر مبنای اطلاعات بود نشانه‌ای از همین است. اما علاوه بر نفوذ، رژیم حاکم بر اسرائیل جنگ مدرن سایبرپایه را در دستور کار قرار داده است و بر اساس جمع آوری اطلاعات سایبری روی بسترهای الکترونیک و ترکیب هوش مصنوعی با آن اقداماتی انجام داده است.

معاون اسبق سپاه قدس با اشاره به دیدگاه‌های مختلف درباره‌ی عملیات ۷ اکتبر گفت: عملیات 7 اکتبر ابهت اسرائیل را شکست. کاری که هیچکدام از کشورهای بزرگ نتوانستند انجام دهند. از طرف دیگر این عملیات تولید یک مظلومیت کرد و ندای مظلومیت فلسطین در جهان شنیده شد. اجتماعات بزرگ و بی سابقه در اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین شکل گرفته و ژئوپولتیک رسانه اسرائیل در هم شکست.

او دستاورد دیگر عملیات ۷ اکتبر را اجماع، وحدت و همگرایی جریان مقاومت عنوان کرد و گفت: البته که هر جهاد و اقدامی دارای هزینه است اما امروز غزه ایستاده است و رزمندگان آن عملیات می‌کنند. مردم از غزه نرفته‌اند و اسرائیل به اهدافش نرسیده است.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا از دست رفتن حسن نصرالله و فرماندهان حزب الله هزینه‌ای متناسب با منافع ۷ اکتبر بود، گفت: حتما دستاوردهای بزرگی پس از این ترورها خواهد بود که این هزینه‌ها را جبران خواهد کرد.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره‌ی ابتکار دیپلماتیک ایران برای مسائل منطقه گفت: تحرکات وزیر محترم امور خارجه نشانگر آن است که در این باره ابتکار عمل داریم. سفرهای صورت گرفته در سطح منطقه و مذاکرات با فرانسوی‌ها و اروپایی حاکی از آن است که ایران طرح ابتکاری در اختیار دارد و امیدوارم این طرح به برقراری صلح و امنیت در منطقه منجر شود.

او با بیان اینکه اگر روسیه به نفع مقاومت وارد بحران امروز خاورمیانه شود می‌تواند به حل مسائل کمک کند. اسرائیل پشت تخاصم اوکراین و روسیه است و از اوکراین حمایت می کند و از سوی دیگر در قضیه‌ی سوریه و در تقابل با داعش تفاهم خوبی بین حزب الله لبنان، ایران، روسیه و جریان مقاومت بود. بنابراین باید از ظرفیت روسیه برای حمایت از فلسطین و لبنان استفاده کنیم.

حقیقت‌پور روابط مثبت اسرائیل و روسیه را یک واقعیت دانست اما گفت: منافع بزرگتری وجود دارد که حفظ موقعیت و تحکیم وضعیت روسیه در منطقه نتیجه‌ی آن خواهد بود.

انتهای پیام


بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام‌عملیات‌مستقیم‌برعلیه‌
    ایران‌مشخص‌است‌که‌الویت
    اسراییل‌نیست‌اگربتوانند‌‌جنگ
    با‌حزب‌الله‌را‌ادامه‌خواهند‌داد‌تا‌
    خودمختاری‌این‌تشکیلات‌ازبین
    برود‌وتشکیلات‌نظامی‌آن‌مجبور
    شوددرارتش‌لبنان‌ادغام‌گردد
    وتشکیلات‌سیاسی‌آن‌مانندی
    حزب‌عمل‌نماید‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا