خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار باقری کنی با تیم مذاکره‌کننده چین و روسیه در وین

نشست سه‌جانبه علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات احیای برجام و مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین در وین در حال برگزاری است.

به‌گزارش فارس، این رایزنی‌ها در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران (۱۲ به وقت وین) برگزار شود، صورت گرفته است.

در هفته‌ای که گذشت هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون وزیر خارجه دو سند پیشنهادی شامل رفع تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای به طرف مقابل ارائه کرد. در همین خصوص یک منبع مطلع گفت که ارزیابی‌ها حاکی از این است که چین و روسیه با کلیات این پیشنهادات موافق باشند.

علی باقری روز سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه به مسکو سفر و با سرگئی ریابکوف دیدار کرد و دیروز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه نیز با همتای چینی تلفنی به رایزنی پرداخت.

علی باقری درباره سفرش به مسکو با بیان این‌که دو پیشنهاد مفید و سازنده ایران می‌تواند روند گفت‌وگوها را به سمت جلو هدایت کند، گفت: لازم دیدم در این مقطع با مقامات روسیه رایزنی کنیم تا بتوانیم روز پنجشنبه با فضای سازنده و رو به جلو گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین در تماس تلفنی‌اش با همتای چینی با بیان اینکه پیشنهادهای ایران مستند و مستدل تدوین شده، گفت: بدیهی‌ترین اقدام طرف‌‌های مقابل در برابر این اقدام سازنده، اعلام نظر مستند و مستدل در مورد آن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا