خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سپاه به مصاحبه‌ی والدین شهیدان اسدی لاری

خبرگزاری فارس نوشت: «در پی انتشار گفت‌وگوی زهرا امجد و محسن اسدی‌لاری مادر و پدر گرانقدر “محمد حسین و زینب اسدی لاری” از “شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی” و انتساب سخنانی به سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در دیدار با آنان؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: مادر محترمه شهیدان اسدی‌لاری در بیان چگونگی دیدار و نیز سخنان فرمانده کل سپاه با وی و همسرش دچار اشتباه شده‌اند و پس از گذشت حدود دو سال از این اتفاق ( بهمن 98) نقل ناقص، جهت‌دار و تحریف شده‌ای را ارائه کرده‌اند.

وی افزود: در آن سال مدتی قبل از حضور سردار سلامی در منزل شهیدان اسدی لاری، بر اساس تصمیم سپاه تعدادی از فرماندهان و مسئولین طی برنامه‌ای مامور ملاقات ، عرض تسلیت و دلجویی از خانواده های معظم شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی می شوند و بر اساس تقسیم کار صورت گرفته سردار سلیمانی ( معاون بازرسی سپاه ) در ساعت ۱۶ مورخ ۲۳ دی ماه ۹۸ به دیدار خانواده شهیدان اسدی لاری می‌روند و پدر بزرگوار شهیدان، آقای دکتر محسن اسدی لاری از سردار سلیمانی درخواست دیدار سردارسلامی را مطرح می‌کنند که متعاقبا پس از طرح موضوع با فرمانده کل سپاه و تاکید ایشان مبنی بر اینکه خودمان حضوراً خدمت خانواده خواهیم رسید، با برنامه‌ریزی بعمل آمده فرمانده کل سپاه در عصر پنج شنبه مورخ ۱۷ بهمن ماه ۹۸ به همراهی سردار سلیمانی (معاون بازرسی سپاه)، سردار شریفی (مدیر ایثارگران سپاه ) و چند تن دیگر از مسئولین سپاه در منزل وی حضور می‌یابند؛ در این دیدار همچنین علاوه بر خانواده محترم تعدادی از بستگان نیز حضور داشتند.

سردار شریف با اشاره به گفتگوی سردار سلامی با خانواده شهید در فضایی حزن انگیز و در عین حال صمیمی خاطرنشان کرد :در این دیدار فرمانده کل سپاه با تسلیت و ابراز همدردی ، پس از شنیدن سخنان پدر بزرگوار شهیدان مبنی بر اینکه فرزندان‌شان دارای عقاید مذهبی بوده و در آیین‌های گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در کشورمان نیز شرکت کرده بودند و قصد داشتند پس از عزیمت به کانادا اقدام به برگزاری مراسمی برای سردار دلها نمایند ، با تمجید از تربیت چنین فرزندانی توسط این خانواده و طلب علو درجات برای شهیدان، آنها را انسان‌هایی ارزشمند توصیف و اجرشان را مانند شهدای وسط میدان جنگ دانستند.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: اینکه مادر گرامی شهیدان به طور نادرست سخنانی مبنی بر اینکه سردار سلامی گفتند ” اگر اینها نبودند چه جنگی می‌شد؟ و اگر این اتفاق (سانحه) نمی‌افتاد ۱۰ میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد !! ” را به فرمانده کل سپاه نسبت داده‌اند ؛ امری خلاف واقع و به دور از انصاف است.

سردار شریف با تاکید بر این که خانم اسدی لاری در مصاحبه خود با روزنامه شرق از اصرار زیاد سپاه برای دیدار با خانواده و عدم قبول آن و واسطه شدن یکی از اعضای خانواده برای آمدن سردار سلامی خبر می‌دهد، افزود : هرچند سپاه دیدار با خانواده های این شهدای عزیز را برای خود افتخار و تکلیف می‌داند و در این راستا اراده خود را با حضور فرماندهان و مسئولین در منازل آنان نشان داده است، اما نقل خانم اسدی‌لاری درست و دقیق نبوده و همانگونه که گفته شد پدر ارجمند شهیدان دیدار با فرمانده کل سپاه را از سردار سلیمانی (معاون بازرسی سپاه ) خواسته بودند و ایشان و همسر محترمشان خانم اسدی‌لاری حتی در تاریخ ۹ آذر ماه ۹۹ کتاب نخبگان آسمانی را که پیرامون فرزندان‌شهید خود نوشته بودند را پس از حدود یکسال از دیدار به عنوان هدیه برای سردار سلامی ارسال کرده اند.

وی یادآور شد: پس از انتشار این مصاحبه و ویدیوی آن؛ سردار سلامی با اطلاع از این رخداد ضمن تسلیت و ابراز همدردی مجدد با این خانواده عزیز و دیگر خانواده‌های معظم شهیدان پرواز هواپیمای اوکراینی، تأکید کردند: « ما نیزخود را در این ماجرا داغدار می دانیم و مطابق فرهنگ سازمانی سپاه و آموزه‌های دینی، خود را در غم آنان شریک دانسته و برای کاهش آلام همه خانواده‌های محترم از هیچ خدمت و تلاشی دریغ نخواهیم کرد.»

سخنگوی سپاه در پایان تصریح کرد: دشمنان ملت ایران که همواره در صدد تضعیف اقتدار، امنیت و وحدت ملی کشور عزیزمان بوده و با دستاویز قرار دادن هر ماجرایی، به عنوان دایه مهربان‌تر از مادر به تشویش اذهان و افکار عمومی می پردازند، بدانند با هوشمندی ملت فهیم ایران از جمله خانواده‌های معظم شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی در این عرصه راه به جایی نخواهند برد و کلید واژه “سپر انسانی !” که از آغاز انقلاب تاکنون علیه فرزندان ملت ایران در این نهاد انقلابی و دیگر مدافعان وطن به کار گرفته شده است، نخ نما و شکست خورده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مگه میشه، فرمانده سپاه تا از او تقاضای دیدار ملتمسانه نکنند تشریف بیاوردند ،احتمالا مادر شهیدان در اثر تالم روحی ،، آزرده گی، اندوهگین بودن ، دردمند ای واصلاح طلب بودن و…دچار حواس پرتی
    و فراموشکاری وآلزایمر موقت شده اند . و به علت عقاید سیاسی و بی انصافی و….سخنانی را به فرمانده کل سپاه نسبت داده‌اند مبنی بر اینکه سردار سلامی گفتند ” اگر اینها نبودند چه جنگی می‌شد؟ و اگر این اتفاق (سانحه) نمی‌افتاد ۱۰ میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد !! ”

    12
    44
    1. ظاهرا در نوشتن مطلب دچار خطا شدم و هدف انتقاد طنز گونه به واکنش بیانیه سپاه بود. اگر اشتباه کردم از خانواده جانباختگان هواپیما اوکراینی ومردم معذرت می خواهم
      (مگه میشه!!!!!، فرمانده سپاه تا از او تقاضای دیدار ملتمسانه و عاجزانه نکنند!! جایی تشریف نمی برند ،احتمالا مادر شهیدان در اثر تالم روحی ،،! آزرده گی!، اندوهگین بودن ،! دردمند ی !واصلاح طلب بودن !و…دچار حواس پرتی و فراموشکاری وآلزایمر موقت شده اند !!!!!….)

      5
      11
  2. اینکه میگه سردار سلامی گفته ۱۰ میلیون کشته میشدن خیلی بعیده!!! اولا این رقم ده میلیون یک چیز خیلی مسخره‌ای هستش. آمریکا توی عراق و افغانستان بعد از بیست سال رقم خیلی کمتری کشته (سر جمع نظامی و غیرنظامی)؛ توی جنگ ویتنام و کره هم همینطور؛ مشخصا این حرف یه پروپاگاندای مسخره است و عقده‌تکانی یا اینکه حرف رو تحریف کردن. ولی اگر سردار سلامی چنین چیزی یا حتی مشابهش رو گفته بدا به حال سپاه با چنین فرمانده‌ای!

    یک چیز اساسی در مورد این به اصطلاح شهدای هواپیما و خانواده‌هاشون وجود داره و اونم اینه که اینا نه تنها ضدحکومت هستند، بلکه هیچ عرق ملی هم نداشتند. فقط ادای ایرانی بودن در میارن وگرنه توی دلشون از ایران متنفرن.

    منظورم دفاع از حکومت نیست. ولی این حادثه فرصتی شده برای انتقام از سپاه و حکومت ایران.

    11
    26
  3. میگن هواپیما رو عمدا زدن! خوب دلیل؟ چرا باید حکومت این کار رو بکنه؟ حکومت چه سودی میبرده از این کار!؟ اونم تو اوج بحران ترور سردار سلیمانی.

    میگن سپر انسانی. یعنی عمدا زدن تا جنگ نشه!! خوب اگر میخواستن جنگ نشه اصلا جواب نمیدادن. یا جواب رو به تاخیر مینداختن یا نوع جواب رو کلا عوض میکردن؛ اگر سپاه میترسید اصلا جواب نمیداد. و اگر زده یعنی اینکه پای جنگش هم ایستاده. هر چند جنگ رو دوست نداره.

    ترامپ هم در اولین مصاحبه‌اش قضیه رو ماستمالی کرد و گفت خسارتشون خیلی کم بوده و خسارت جانی اصلا نداشتن. یعنی اینکه نمیخواسته بجنگه.

    بعد حالا سناریو رو عوض کردن میگن هواپیما رو زدن که بندازن گردن آمریکایی‌ها!!! خوب این حرف یعنی اینکه به اون سناریوی سپر انسانی‌تون اطمینان نداشتین و اون حرف رو الکی میگفتین.

    اگر یه نگاهی به عراق، سوریه و یمن بندازین اون وقت میفهمین سپاه جرات جنگ با آمریکا رو داره یا نه! خیلی از موارد بوده که نیروهای ما مستقیما رو در رو با نیروهای آمریکایی جنگیدن. حتی تو جنگ تحمیلی. ممکنه خودمون شهید زیاد داده باشیم ولی به اونا خسارت‌های زیاری زدیم.

    اینا کورن و نمیبینن که آمریکا چطور جلوی همین طالبان پاپتی کم آورد. و البته کمک‌های ایران هم فراموش نشه!

    حتی برای یکبار هم که شده آمریکا رو به خاطر ترور سردار سلیمانی محکوم نمیکنن. یعنی کشوری که از اساس بحران رو شروع کرده!!! آخر هم مثل همیشه ایران مقصره، بعد سپاه و …

    ضمنا اینم بگم که من اصلا حکومتی نیستم. دلی انصاف و وجدان که داریم.

    خانواده‌های هواپیمای اوکراینی فکر میکنن تافته‌ی جدابافتن. اینهمه خانواده که جوون از دست دادن! مگه شماها خونتون رنگین‌تره!؟ چرا؟ چون سر از کانادا، آمریکا و غیره در آوردین و از غربی‌ها هم غربی‌تر شدین؟

    کجای شماها ایرانیه؟ مظلوم ایرانم!

    21
    32
  4. آقای چراغچی عزیز امیدوارم دو تا از فرزندانت رو تو یه سانحه ای تکه تکه بشن ،اونوقت چه خواهی گفت

    6
    16
    1. انشالله فرزندان شما و خانواده عمر طولانی ،همراه باعزت داشته باشندو اگر قابل بدانید بنده حقیر فدایی خانواده شما و ملت ایران همانند گذشته هستم؛باز هم بخاطر اشتباه در انشاه مطلب از ملت ایران عذر خواهی می کنم .غرض همانطور که عرض کردم چیز دیگری بود .

      12
      1
  5. اگر سپر انسانی نبودند چرا مسئولین این حادثه برای عمل حتی سهویشان مجازات نمیشوند؟ قتل غیرعمد هم مجازات دارد آن هم این تعداد انسان بی گناه! یا این مجازات شامل نیروهای سپاه نمیشود؟

    18
    6
  6. برای اکثریت مردم واقعیت های بیان شده توسط خانواده اسدی لاری از قبل مشخص و بارز بود و تکرار و بیان آن توسط این خانواده مهر تاییدی بر آن واقعیت ها بود !

    18
    12
  7. حالا شاید به خاطر اندوه از داشت دادن فرزند حال این بندگان خدا قابل فهم نباشه اما من نمی‌دونم اینهمه شهید تو جنگ وانقلاب مواقعی در اثر اشتباه نیروهای خودی شهید میشدن یعنی خون این کشته شدگان هواپیما از همه رنگین تره بخاطر اونها باید همه چیز زیر سوال بره مگر چند تا حاجی زاده داریم که دشمن به خونش تشنه است بزاریم جلو شما شقه شقه اش کنید اصلا میخواید رهبر وکل موجودی نظام بخاطر بچه های شما دو دستی تقدیم کنیم هر اندازه می‌خواین تکه تکه کنین یک کم شما هم خانم دکتر از اون زنهای دهاتی پا برهنه صبر و ایمان رو یاد بگیرید

    18
    18
  8. به نام خدای مهدی (عج)
    بحث این چیزا نیست برادر س ز، بحث انصاف و عدالت هست، اگر قرار به یاد گرفتن باشه، اون سرکار خانم هایی باید یاد بگیرن که آقازاده هاشون توی اروپا و آمریکا هستن یا کارخانه لاستیک و واردات شکر و برج سازی توی ترکیه دارن، نه این خانواده داغدار و محترم.
    مهم این بود که آقایون ۳ روز تمام انکار کردند، شما بگو اگر همین کار رو رژیم قبلی می‌کرد، چی می گفتیم ماها؟
    اگر حضرت علی(جانم به فدای راهش) توی این موقعیت بودند، انکار می کردند؟ دروغ می گفتند؟ ماله کشی می کردند؟
    آقای حاجی زاده یک نفر هست که داره وظیفه اش رو انجام میده، کی میگه مثل ایشون نداریم. داریم زیاد هم داریم.
    هیچ فردی تافته جدا بافته نیست. هزاران نفر مثل آقای حاجی زاده و امثال ایشون، دارند توی دنیا برای کشورهایشان خدمت می‌کنند، شما ها چرا از ‌هر کسی قهرمان و قدیس می سازید؟ البته که نخبگان نظامی و سیاسی و اقتصادی قابل احترامند، اما عدالت بالاترین فضیلت هاست.
    عدل و عدالت و انصاف مهم است.
    حضرت علی و عمل ایشان رو میزان قرار بدین توی هر عملی.
    ببینید ایشون اگر توی هر موقعیتی بودند، چه عکس العملی انجام می‌دادند. این رو هم بدانید بعد از ائمه معصوم، دیگر هیچ بنی بشری معصوم نیست، هیچ بنی بشری، تاکید می‌کنم هیچ بنی بشری.
    اگر واقعا اعتقاد دارید.

    27
    5
    1. آفرین، خودتون جواب خودتون رو دادید.
      حضرت علی علیه السلام، معصوم بودند.
      پس انتظار اون عدالت کاملرو جز از معصومین نمی توان داشت. چرا انتظار دارید؟
      اگر هم منظورتون شخص رهبری است که می دونید به خواست ایشون اصل ماجرا بیان شد.

      مملکت در اوضاع دفاعی یا امنیتی بوده، یک یا چند نفر اشتباه کردن و یه غلطی کردن، باید هم مجازات بشن.اشتباه کردن که ترسیدن زودتر بگن.

      اونی که نزاره مجازات بشن یا… داره بازم مث اغلب اوقات واسه چند تا فرد، از نظام هزینه می کنه که غلط می کنه.

      سپر انسانی؟ آخه استدلالتون چیه؟اگه نمی زدن جنگ‌می شد؟ چرا؟ چه ارتباطی داره؟ مثلاً با این کارشون مانع جنگ شدن؟
      اگر سپاه از جنگ می ترسید، اصلا واکنش نشون نمی داد.

      انصاف هم خوب چیزیه.

      11
      7
    2. دوست عزیز توی این قضیه کسی دروغ نگفت.مسئولینی هم که انکار کرده بودند(مثل رئیس سازمان هوایی) دروغی نگفتند.بلکه خودشان هم از موضوع بیخبر بودند.
      مسئولینی هم که خبر داشتند،در اون فاصله سه روزه اظهار نظری نکردند.دلیل تعویق در اطلاع رسانی را هم بارها اعلام کرده اند.
      اساسا چنین موضوعی برای مدت طولانی قابل پنهان کردن نیست که کسی بخواهد پنهانش کند.

      4
      4
  9. واقعا چقدر سردار سلامی و سخنگوی سپاه،مظلومانه و نجیبانه و محترمانه جواب این تهمت و دروغ ناجوانمردانه رو دادن،
    واقعا هم دشمنان همیشه مردم ایران رو کشتار کردن بعد با عوض کردن جای ظالم و مظلوم با کلیدواژه سپر انسانی سعی کردن خودشون رو از جنایاتشون مبرا کنن و تقصیرا رو بندازن گردن مدافعين وطن مثل سپاه که همیشه خودشون رو پيشمرگ مردم کردن

    10
    17
  10. چرا از کلمه مقدس شهید و شهیدان گرانقدر استفاده ابزای می کنید؟! جانباختن عزیزان نخبه مظلوم، شهید محسوب نمی شوند. بلکه استفاده از این کلمه توهین به شهدای گرانقدر و دهن کجی به خانواده جانباختگان مظلوم انهاست. ایا شما بعنوان یک رسانه اطلاح طلب، بر این قضیه واقف نیستید؟! و یا هدف دیگری را دنبال می کنید.!!

    7
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا