خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معرفی انواع شیشه بالکن

رپورتاژ آگهی

شیشه بالکن یا بالکن شیشه‌ای (Balcony Glass) نوعی پوشش و محافظ بسیار مقاوم، مستحکم، شفاف برای نصب در تراس و بالکن ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌هاست. استفاده از آن باعث می‌شود که افراد در تمام ساعات شبانه‌روز به فضای بیرون دید داشته باشند و در عین حال از آلودگی‌های صوتی، آلودگی‌ هوا و سایر موارد آزاردهنده خارجی نیز در امان باشند. در ساخت بالکن‌های شیشه‌ای از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌شود. این جنس شیشه‌ها از مقاومت، استحکام و ایمنی فوق‌العاده‌ زیادی برخوردار هستند و در صنعت ساخت و ساز علاوه بر ساخت بالکن برای ساخت حمام شیشه‌ای و پارتیشن شیشه‌ای نیز کاربرد فراوانی دارند. در این مقاله قصد داریم قصد داریم درباره شیشه بالکن و کاربردهای آن، انواع مختلف شیشه‌های بالکنی، نکات مهم در زمان خرید، نحوه نصب و نحوه نگهداری از این شیشه صحبت کنیم.

شیشه بالکن

شیشه بالکن چیست و چه کاربردی دارد؟‌

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، شیشه بالکن یک نوع شیشه‌ حفاظتی مقاوم است که در سال‌های اخیر به زیباتر شدن بالکن و طراحی نمای خارجی ساختمان‌ها نیز کمک زیادی کرده است. نصب مناسب این شیشه در بالکن یا تراس و طراحی منحصربه‌فرد آن جلوه خاصی به محیط بیرونی ساختمان‌ها می‌بخشد. شیشه‌های بالکنی انواع، اشکال و اندازه‌های متنوعی دارند. با نصب این نوع شیشه در بالکن از ورود حشرات موذی، ورود گرد و غباد، ورود هوای آلوده حاوی گازهای سمی، نفوذ بادهای شدید و … به فضای داخل بالکن و ساختمان جلوگیری می‌شود‌. از مهم‌ترین کاربردهای شیشه بالکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کمک به زیباسازی نمای ساختمان‌ها با استفاده از روش‌های مدرن و با بهره‌گیری از دانش کارشناسان باتجربه و حرفه‌ای
  • کمک به دلبازتر شدن بالکن‌هایی با مساحت کوچک
  • تامین نور کافی برای محیط بالکن در همه ساعات روز
  • مراقبت از کودکان و بزرگسالان هنگام قرار گرفتن در بالکن ساختمان‌های بلند
  • ایجاد مانع و جلوگیری از ورود حشرات و آلودگی به فضای داخل بالکن
  • جلوگیری از ورود آلودگی‌های صوتی آزار‌دهنده
  • امکان پیاده کردن طراحی و شکل بالکن شیشه‌ای با سلیقه شخصی
شیشه بالکن

انواع شیشه بالکن شامل چه مواردی است؟

انواع مختلف شیشه‌های بالکن شامل موارد زیر هستند.

شیشه بالکن بدون قاب

یکی از انواع شیشه‌های بالکن که شفافیت بالایی دارد و در نصب آن از هیچ‌گونه پروفیل و اتصالاتی استفاده نمی‌شود، شیشه بالکن بدون قاب نام دارد. این نوع شیشه با قطر هشت تا ده میلی‌متر به سقف یا دیوار بالکن متصل می‌شود.

شیشه بالکن تاشو

یکی دیگر از انواع شیشه‌های بالکن که به نام شیشه آکاردئونی هم شناخته می‌شود، شیشه‌های بالکن تاشو نام دارند. در این نوع شیشه از پنل‌های یکسان استفاده می‌شود‌ و پنل‌ها در هنگام باز شدن شیشه روی یکدیگر قرار می‌گیرند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. نظافت و شستشوی شیشه‌های تاشو بسیار آسان است.

شیشه بالکن ریلی

از نام شیشه بالکن ریلی به عنوان یکی دیگر از انواع شیشه‌های بالکن می‌توان متوجه شد که باز و بسته شدن این نوع شیشه روی ریل آلومینیومی انجام می‌شود‌. یکی از ریل‌ها در سقف بالکن نصب می‌شود و ریل دیگر در کف شیشه قرار دارد. این نوع شیشه بیشتر در مکان‌هایی نصب می‌شود که برای باز و بسته کردن شیشه بالکن فضای کافی وجود ندارد. کیفیت بسیار بالا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، جلوگیری از ورود حشرات و گردوغبار، جلوگیری از آلودگی صوتی مهم‌ترین مزایای شیشه‌های ریلی بالکن است.

شیشه بالکن اسلایدی

شیشه بالکن اسلایدی یا کشویی به عنوان یکی دیگر از شیشه‌های بالکن طرفداران زیادی دارد. این نوع شیشه از لحاظ عملکرد به پنجره‌های آلومینیومی که در قدیم استفاده می‌شد، شباهت زیادی دارد. نحوه جمع شدن شیشه‌های اسلایدی از راست به چپ یا از چپ به راست است و شیشه در زمان جمع شدن از ریل خارج نمی‌شود. باز و بسته کردن آسان، نبود پاگیر در کف شیشه و ایجاد یک نمای زیبا و یکدست از مهم‌ترین مزایای شیشه‌های اسلایدی یا کشویی بالکن به شمار می‌روند.

شیشه بالکن نرده‌ای

شیشه‌های بالکن نرده‌ای به عنوان نرده و محافظ ساخته شده از شیشه در بالکن‌ها نصب می‌شود‌. شیشه به کار رفته در این نوع نرده سکوریت، نشکن و حداقل دارای ده میلی‌متر ضخامت است. استفاده از نرده‌های شیشه‌ای به عنوان محافظ بالکن تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی نمای ساختمان‌ها دارد.

شیشه بالکن پنجره‌ای

شیشه‌های بالکن پنجره‌ای را با نام پنجره بالکن هم می‌شناسند. این نوع شیشه درست مانند پنجره قابلیت باز و بسته شدن دارد. البته شیشه‌های پنجره‌ای بالکن با پنجره عادی تفاوت‌های زیادی دارند. برخلاف شیشه‌های پنجره‌های عادی در این نوع شیشه فریم پهنی که جلوی دید به بیرون را می‌گیرد، وجود ندارد. در پنجره‌های عادی از شیشه دوجداره استفاده می‌شود؛ اما در پنجره‌های بالکن شیشه‌های سکوریتی بسیار مقاوم به کار رفته است.

در زمان خرید شیشه بالکن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مواردی که در هنگام خرید شیشه بالکن حتما باید مورد توجه قرار بگیرند عبارت‌اند از:

  • وزن شیشه
  • اندازه شیشه
  • ضخامت شیشه
  • رنگ‌بندی شیشه
  • جنس شیشه و یراق‌آلات آن
  • حرفه‌ای بودن طراحی شیشه
  • قیمت شیشه
  • اعتبار برند تولیدکننده شیشه
  • اعتبار سایت فروشنده شیشه در صورت خرید آنلاین

نحوه نصب و نگهداری از شیشه بالکن به چه صورت است؟

طراحی مدرن ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها امروزه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. شیشه‌های بالکن نیز به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که برای نصب در همه ساختمان‌های دارای بالکن با نماهای نیم‌دایره‌ای، چندضلعی، مستطیلی و … مناسب هستند. نصب شیشه بالکن به عنوان یک کار تخصصی باید توسط افراد ماهر و با تجربه در این زمینه انجام شود. برای نگهداری از شیشه‌های بالکن کار خاصی نباید انجام دهید؛ فقط کافیست که هر چند وقت یک‌بار گرد و غبار انباشته شده روی سطح آن را پاک کنید. خوشبختانه آلودگی هوا و وجود مواد قلیایی یا اسیدی در آن هیچ تاثیر منفی روی کیفیت شیشه‌های بالکن نمی‌گذارد.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا به معرفی انواع شیشه‌های بالکن شامل شیشه‌های بدون قاب، تاشو، ریلی، اسلایدی، نرده‌ای، پنجره‌ای و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها پرداختیم. سپس به موارد مهمی که در زمان خرید شیشه‌های بالکن باید مورد توجه قرار گیرد، اشاره کردیم و در نهایت نحوه نصب و نگهداری از شیشه‌های بالکن را توضیح دادیم. برای خرید آنلاین این شیشه‌ها بهتر است به سایت‌های معتبر و باسابقه مراجعه کنید. از اینکه اتا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاسگزاریم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا