خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اقدام واکنشی بی‌بی‌سی به خبر انصاف از وضعیت افغانها در جنوب تهران

خبرهای انصاف نیوز از وضعیت افغانها در جنوب تهران که چند روز قبل در گفت‌وگویی با یک روزنامه‌نگار مطرح شده بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشته است و امروز بی بی سی نیز از مخاطبان خود خواسته تا مشکلات افغانستانی‌ها در ایران را برای این شبکه ارسال کنند.

حجم و نحوه‌ی حضور افغانستانی‌ها در ایران در سال‌های اخیر با انتقادات جدی همراه شده و برخی بر این باورند که این مسئله تبدیل به «معضل امنیتی» شده است.

اقدام واکنشی بی بی سی درباره‌ی خبر انصاف از وضعیت افغانها در جنوب تهران

روزنامه‌ی جمهوری اسلامی با بازنشر گفت‌وگوی اخیر انصاف نیوز پیرامون موضوع وضعیت افغانها در جنوب تهران، این مصاحبه را به عنوان تیتر یک امروز خود انتخاب کرده است.

اقدام واکنشی بی بی سی درباره‌ی خبر انصاف از وضعیت افغانها در جنوب تهران

واکنش همزمان

بی بی سی فارسی نیز از افغان‌های ساکن ایران خواسته تا «مشکلات و چالش‌های مهاجران افغان در ایران» برای این شبکه ارسال کنند.

تعداد افغانستانی‌های مهاجر در ایران دقیقا مشخص نیست اما در آمارهای مختلف حتی تا ۹ میلیون نفر هم تخمین زده می‌شود.

پس از روی کار آمدن مجدد طالبان، موج گسترده‌ای از مهاجرت افغانستانی‌ها به کشورهای دیگر شکل گرفت که بخش عمده‌ای از آنها به ایران آمدند.

به نظر می‌آید که اقدام بی‌بی‌سی واکنشی به مطالب مطرح‌شده در مصاحبه‌ی انصاف نیوز و مباحثی که در رزوهای اخیر پیرامون آن شکل گرفته باشد.

روز گذشته عبدالحمید نورزایی، پژوهشگر افغانستانی مهاجر در ایران، در یادداشتی با عنوان «شروع موج سوم افغان هراسی» به این مصاحبه پرداخته بود. [لینک]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. قطعا آرزو و هدف اصلی طالبان و حامیان پشت پرده ی آن ؛پشتونیزه کردن و تغییر بافت جمعیتی و مذهبی و فرهنگی افغانستان برای قطع ارتباط ایران با این حوضه ی تمدنی بزرگ که تا مرزهای چین گسترش پیداکرده هست .برای نیل به این هدف کوچ اجباری مردم فارس زبان شمال افغانستان مدتهاست درحال انجام است ودرادامه به نظر میاد برای خلاصی همیشگی از این بیجا شدگان ؛تسهیل اقامت و تابعیت برای این جمعیت آواره در دستورکار باشد .که زمزمه های آن گهگاهی در داخل ایران و حتی از زبان برخی نمایندگان مجلس شنیده میشه.

    7
    11
  2. خوب استفاده از افغانستانی ها هم شروع شد عجب بی بی سی رسما اطلاعات جمع می کنه کدوم رسانه ایرانی این توانایی را دارد ؟؟؟؟

  3. باید اسمش و بذارن بی بی سی افغانی بیست میلیون افغانی تو ایران هستند که باعث بیکاری و گرانی کمبود آب و برق و گاز شدند از طرفی بیشترین جنایت هارو انجام میدن بی بی سی یک رسانه ی چپ گراست که با حمایت از مهاجرت دنبال نابودی ملت هاست وضعیت فرانسه را ببینید این بلا را مهاجران نسل سوم به سر فرانسه آوردند یعنی مهاجرانی که متولد فرانسه هستند تمام افاغنه حتی آنهایی که ادعا می کنند در ایران متولد شده اند باید اخراج شوند

    32
    9
    1. چرا یه انقلاب آدمیزادی نمیکنن کشورشونو بسازن و پس بگیرن ..
      عین کش تومبون در میرن میان کشورهای اطراف

      20
  4. جناب انصاف نیوز حرف های این عبدالحمید نورزایی را در کانال تان منتشر نکنید.
    قبیله نورزایی پشتون در ولایت هلمند خود از حامیان طالبان شمار میروند.
    اینها در نقش لابی گر در ایران فعال هستند.
    اصلا مقاله نورزایی را خواندم اعصابم بهم ریخت کل مقاله دایما دارد طرفداری طالبان را میکند.
    حاضرم ثابت کنم ۸۰ تا ۹۰ درصد خرابکاری هایی که توسط افغانها در ایران انجام میشود مختص قوم پشتون هست.
    حامیان طالبان را از ایران اخراج کنید نصف جنایتها کم میشود.
    در ضمن مرز ها به عمد باز هستند و معلوم نیست دولت ایران دارد چکار میکند.
    من خودم یک پناهنده افعانستانی نسل دوم ساکن ایران هستم. و گاها از برخی از این تازه وارد های افعان که خیلی هایشان قبلا طالب آدمکش بوده اند ادم وحشت میکند.

    22
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا