خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ای متفاوت خطاب به آیت الله جنتی

حسن قربان‌نژاد در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

محضر پرفیض حضرت آیت الله احمد جنتی دبیر محترم شورای نگهبان شیدالله ارکانه

این نوشته صرفا به یکی از موارد مظلومیت مقام معظم رهبری، جهت ثبت در افکار عمومی و تاریخ نگاشته میشود تا نشان دهد حضرت آقا در طول دوران رهبری خود به صورت علنی چگونه مجبور به خواهش از ارگانی شد که تمام شانیت و جایگاه خود را مدیون رهبری‌ست.

امام خمینی: اینکه می‌گویند انتخابات از امور سیاسی و امور سیاسی هم حق مجتهدین است، هر دو غلط است. انتخابات مال همه مردم است، «انتخابات باید مردم پسند باشد نه خان پسند» و همه احساس کنند، آن طوری که قانون و اسلام می‌خواهد عمل می‌شود. هیچ‌کس در انتخابات بر دیگری مقدم نیست.  

مقام معظم رهبری: به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم و جفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبتهای خلاف واقع داده شد که بعداً  ثابت شد آن گزارشها غلط و خلاف است. حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسانها است بنابراین «خواهش و مطالبه من» از دستگاههای مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.

آیت اله احمد جنتی: اطاعت از ولی‌فقیه مانند اطاعت از امام زمان واجب است.مردم باید از دولت، وزراء و مسئولین طلبکاری کنند.

 مدتها بود بنا داشتم وجیزه ای حسب وظیفه انسانی و انقلابی در مظلومیت و رنجش حضرت آقا توسط عده ای از منصوبین و منسوبین به ایشان، برای جنابعالی بنویسم اما با رصد مواردی، ناامید از اصلاح رویه و عدم آمادگی و تکرار مکررات آن نهاد در تحلیل واقعیات، منصرف میشدم.  

اینکه شورای نگهبان سال 1358 با چه هدفی توسط امام (ره) تاسیس و اکنون چه جایگاهی دارد و در نزدیکی به آرمانش موفق بوده یا نه، باید کارشناسان نظر دهند اما رد صلاحیت برخی نمایندگان همین مجلس انقلابی مورد تائید رهبری پیش بینی چندماه پیش نگارنده در خصوص عدم اصلاح رویه و تغییر پس از درخواست حضرت آقا را محقق نموده است. آیا با این دیدگاه قرار است مشارکت حداکثری مورد انتظار و مطالبه رهبری در انتخابات رقم بخورد یا مشارکت حداکثری مد نظر ارگان مربوطه تحت زعامت حضرتعالی بر میزان حضرت آقا همچنان قرار است ارجح و متفاوت باشد؟  

نگارنده به دلیل بضاعت علمی و مالی، اندازه شما قادر به یقین و باور آخرت نیست اما میداند اگر آخرتی باشدکار برای امثال آن جناب که در دنیا ولی فقیه را که به گفته خودتان نایب امام زمان روی زمین است رنجانده اید تا جایی که خواهش نماید و بدتر اینکه این خواهش بر زمین بماند، خیلی سخت خواهد بود. حتما خوابی که مرحوم سیداحمد خمینی، امام(ره) را در آن دیده و از احوالات آن طرف پرسیده و پاسخ امام (ره) را شنیده اید. امثال بنده چیزی در این دنیا نداریم که به خاطر بازخواستش، از آن دنیا بترسیم با این وجود گاه که فکر میکنم شبها خوابم نمیبرد اما شماها نمیدانم با این عملکردتان اصلا به بازخواست در محضر عدل الهی اندیشیده و هراس ندارید؟

در توجیه خواهش حضرت آقا گفته اید به مر قانون عمل شده! آیا شماها قانون را بهتر از ایشان می دانید؟ اگر به قانون عمل می شد رهبری اعتراضی در قالب خواهش می نمود؟   

وقتی بسیاری از کاندیداها در انتخاباتهای مختلف به بهانه عدم التزام عملی به ولایت فقیه رد صلاحیت می شوند، بفرمائید در برابر خواهش ولی فقیه، التزام عملیتان را چگونه نشان داده اید؟ انسان از دیدن بیانات رهبری با ناراحتی، یاد مظلومیت علی(ع) می افتد که شما بارها در منبرهایتان از آن گفته اید و از ناقص العملهایی چون نگارنده خواسته اید نگذاریم علی زمان آن گونه مظلوم شود. احتمالا پیام خواهش علنی حضرت آقا این بود که، مردم ببینید اینها نه تنها توجهی به من ندارند بلکه حتی خواهشم در آنها تاثیری ندارد. در چنین مواردی مسلما منظور حضرت آقا از خواص با بصیرت و عمارها، منصوبین و روحانیون معزز کثرالله و امثالهم بوده وگرنه امثال بنده چه امتیاز ویژه ای داریم که مورد خطاب حضرت آقا باشیم.

اگر عده ای شانیت، مشروعیت، جایگاه و مسئولیتی در نظام دارند قطعا برخلاف میل باطنیشان باید بپذیرند آن را مدیون لطف و ایثار رهبری هستند و چقدر خوب پاداشی به امام و رهبری دادند و نگران قضاوت تاریخ هم نیستند.

بدانید امثال شماها با نوع نگاه و تصمیم گیری، در انحراف مردم از آرمانهای انقلاب و اسلام و تغییر دیدگاه و مطالبه مشارکت حداکثری رهبری تاثیر گذارید و اگر در این دنیا راه فراری برای خود متصور باشید در آن دنیا یقه تان گرفته خواهد شد. البته با این سیاستهای شما گمان نمیرود دنیا و آخرتی برایمان باقی مانده باشد.

وقتی دشمن میخواهد انتخابات کم رنگ شود، شما به عنوان تصمیم گیر راس هرم، در ناامیدی و مبارزه با دشمن جهت بالا بردن سطح مشارکت مردم چه کرده اید؟ چرا هرقدر حضرت آقا بیشتر با فریاد، مشارکت حداکثری را مطالبه می نمایند دایره انتخاب مردم توسط مجموعه شما تنگتر و سطح مشارکت ملموسا با توجه به افزایش جمعیت رای دهندگان افول میکند. چه اتفاقاتی برای صندوق رای افتاده که مردم از آن نسبت به گذشته گریزانند؟

یادمان باشد افرادی بودند مردم را در رای گیری هیچ کاره می دانستند. آنها اکنون نیستند و مردم هنوز هم مقتدرانه پای کار حاضرند. مردم قبل انقلاب بودند و انقلاب کردند و بعد انقلاب هم حضور دارند. بهتر نیست ضمن زمینه سازی مناسب، به قضاوت و انتخاب مردم احترام بگذارید. مردم از دشمنی که مسئولان همواره در ضعف مدیریتهایشان آن را بزرگ نموده اند، نمی ترسند. باید از روزی ترسید که مردم کار دشمن را با دشمن گویان یکسره نمایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب قربان نژاد بزرگوار نامه شما به ايت ا.. جنتي و گلايه ها از بي مهري به خواست رهبري نظام ، خلق را به ياد اين شعر گران مي اندازد
    روزي زسر سنگ عقابي به هوا خواست …. تااخر اينكه … گفتا زكه ناليم ازماست كه برماست …

  2. آقای جنتی الان سالهاست بر اساس نظر شخصی و نه بر اساس قانون اقدام به ردصلاحیت افراد میکند ،، اگر این آقا بد بود قطعا همین چند وقت پیش توسط مقام رهبری در سمت خود ابقا نمیشد

  3. دوست گرامی در میان تمامی نهادهای جمهوری اسلامی به احتمال بسیار زیاد، شورای نگهبان بیشترین سهم از اختیارات ، پشتیبانی و حمایت رهبری را برخوردارند.
    بنابراین، معظم له شرعا و قانوناً مسئولیت تمامی اقدامات این شورا را به عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا