خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هفت نکته از روز نخست نمایشگاه رسانه‌های ایران

نگار فیض‌آبادی، انصاف نیوز: نمایشگاه رسانه‌های ایران برای بار بیست‌وچهارم صبح روز ۲۹ بهمن افتتاح شد. هفت نکته‌‌ی کوتاه را از اولین روز این نمایشگاه در ادامه بخوانید.

یک: از همان ابتدا تابلوی راهنمایی وجود دارد که نام و شماره‌ی غرفه‌ها را در فهرستی مشخص کرده‌است. بنابراین پیداکردن غرفه‌ی موردنظرتان از بین ۲۵۸ نامی که در لیست وجود دارند، کارِ آسانی است و با سردرگمی‌هایی که در نمایشگاه کتاب وجود دارند، مواجه نمی‌شوید.

دو: بااینکه نمایشگاه مطبوعات از ساعت ۹:۳۰ شروع شده بود، اما غرفه‌های زیادی بودند که حدود ساعت ۱۱ تا ۱۲ هنوز چیدمان کاملی نداشتند یا اگر تجهیزاتشان کامل بود هیچ فردی به‌عنوان مسئول در غرفه حضور نداشت. آماده‌کردن غرفه‌ها از دقیقه‌ی نود هم گذشته بود و به وقت اضافه موکول شد! بعضی غرفه‌ها که تعدادشان هم کم نبود، از حدود ساعت ۱۳ تکمیل شدند.

سه: بیشترِ مخاطب‌های نمایشگاه مطبوعات امسال در روز اول آقایان بودند. تعدادی از دانش‌آموزان هم از مدرسه به مصلای تهران آمده بودند و خیلی سریع از غرفه‌ها دیدن می‌کردند.

چهار: بعضی رسانه‌ها شبیه دورهمی‌های صمیمانه‌ای بودند که این‌بار به‌جای آنکه در دفتر شخصی مشغول گفت‌وگو شوند، در سالن مصلای تهران نشسته بودند! معمولاً چنین رسانه‌هایی که برنامه‌ای برای جلب نظر مخاطب ندارند، چیزی به‌جز نگاه‌های کوتاه رهگذران نصیبشان نمی‌شد. جلبِ نظر مخاطب‌ها بیشتر از آنکه به مبل‌های شیک (که البته برای مهمان‌ها هستند) و نمایشگرهای بزرگ‌ نیاز داشته باشد، به برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده نیاز دارد که برای بعضی رسانه‌ها اولویت مهمی به شمار نمی‌آمد. نقطه‌ی مقابل این رسانه‌ها، غرفه‌هایی بودند که با برنامه‌های ساده اما جذاب، مخاطب را درگیر می کردند.

پنج: نشست خبری نمایشگاه درحالی برگزار شد که هیچ تابلو یا اطلاعاتی درباره‌ی آن‌ وجود نداشت. اگر کسی می‌خواست موضوع نشست را بداند، باید فرد مطلعی را همان حوالی پیدا می‌کرد و از او درباره‌ی نشست می‌پرسید.

شش: تعدادی از معلولان به نمایشگاه آمده‌ بودند تا پیامشان را با کاغذهایی که دستشان بود به مخاطبانشان برسانند. «اجرای ماده ۲۷ حق مسلم ماست» یکی از همین شعارها بود.

هفت: در کنار رسانه‌های دولتی که غرفه‌های بزرگ و مجهزی مثل نمایشگر، پنل لمسی و… داشتند، رسانه‌های استانی هم در غرفه‌های کوچک فعال بودند. البته تعدادشان زیاد نبود و به شهرستان کاشان، استان‌های هرمزگان، خراسان، کرمان و… محدود می‌شدند.

بیست‌وچهارمین دوره‌ی نمایشگاه مطبوعات با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در مصلای تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. امروز روز دوم آمدم نمایشگاه افتضاح بود اگر بخواهم بگویم قصه هفتاد من مثنوی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا