خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض معلولان در نمایشگاه مطبوعات

در نخستین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران، گروهی از معلولان با حضور در نمایشگاه و با در دست داشتن نوشته‌هایی از دولت درخواست اجراء ماده 27 را دارند.

در اولین روز برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران جمعی از معلولان با حضور در غرفه‌ی برخی از رسانه‌ها تلاش کردند تا صدای خود را در رسانه‌های کشور انعکاس دهند.

بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: علت حضور ما در بزرگترین رویداد اطلاعاتی کشور درخواست اجرای ماده 27 قانون مصوب بودجه سال 96 از دولت است. این قانون در زمان محمدباقر نوبخت ریاست وقت سازمان برنامه و بودجه تصویب شد اما سال گذشته دولت این قانون را حذف کرده‌است.

آقای مروتی افزود: دولت قول داده سال آینده این ردیف بودجه را برگرداند اما این کافی نیست، حتی اگر قانون تصویب شود باید بودجه و اعتبار کافی برای آن در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: تا کنون 9 دوره تجمع سراسری برگزار کردیم و متاسفانه در 24 دی و 1 استفند ماه برخورد بدی با ما شد. نه تنها تجمع را برهم زدند بلکه هیچ یک از مسئولان پاسخگو نبودند. 1 بهمن ماه در جلسه ای که با رئیس اداره رفاه و سلامت سازمان برنامه و بودجه داشتیم اعلام کردند که بودجه ای برای این امر در اختیار ندارند و قابل اجرا نیست.

مروتی گفت: طبق قانون باید دستمزد مصوب سالانه به معلولان بسیار شدید، پرداخت شود اما حتی حداقل دستمزد که 5 میلیون و 308 هزار تومان است را نیز پرداخت نمی کنند و فقط 5درصد یعنی 273 هزار تومان پرداخت می کنند. اجرای این قانون 6 سال به تعویق افتاده است و دولت بودجه کافی برای اجرای آن را دراختیار ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام ما حرفی بزنیم به ما حمله میکنند اهانت و حدا توهین هم می کنند خیلی وقت هم اتفاق اوفتاده چندبار هم همین سایت انصاف برای برای خود بنده پیش آمده یه نظر نوشتم چونکه با طرف نظر سیاسی مان یکی نبوده به بهانه اینکه بنده جانباز دفاع مقدس هستم شروع کردند به کوبیدن شما جبهه نبودن در پشت جبهه بودن شما جنگ نرفتن چرا در کنار نامتان نوشتن جانباز از اون اول معلوم بود شما ریاکار هستن از این حرفها انگار این ها با ما در جنگ بودن از همه چه ما خبر دارند این آقایون در خط مقدم بودند و ما در حال فرار بودیم که این ها ماها را دیدند خداوکیلی خیلی رو میخواد این ها کجا بزرگ شدن و چه آدمهای و خانواده‌های این هارا تربیت کردن بعد همین ها خودشان را حقوق بشر دوست می دانند و ماها که همه داشته‌ها مان را دو دستی تقدیم این کشور و ملت قهرمان اش کردیم بدونی هیچ چشم داشتی خشونت طلب می خوانند… این عزیزان معلولین میگویند دولت باید ماده ۲۷ با اعتبار کافی اجرا کند حقشان هست باید این کار را انجام دهند و منظور بنده یه چیزی دیگری است خدای نکرده سوتفاهم نشود اصل حرف بنده رسانه‌ها است این کشور مدیون شهدا خانواده عزیزشان و ایثارگران هستند حداقل رسانه‌ها این کشور اندازه این عزیزان احترام خانواده معظم شهدا و ایثارگران را نگهدارنده

  2. چرا رییس سازمان بهزیستی کشور که در این دو سال تیشه به ریشه سازمان و مددجویانش زده تغییر نمیکنه و اخراج نمیشه؟؟؟ جناب وزیر در خواب تشریف دارند یا چشمانشان را بسته اند؟؟؟ کسی که هیچ سواد آکادمیک و دانشگاهی و حتی تجربه کار اداری نداره در این دولت میشه رییس سازمان بهزیستی و اولین کارش عدم دفاع از حقوق معلولان و مددجویان و حتی همراهی با مجلس و دولت جهت حذف بندهای حمایتی معلولان بوده و حرکت دوم وی حذف معاونت پیشگیری از هزیتی بوده ، یعنی این فرد اصلا به پیشگیری اهمیت نمیده و حتی معنای پیشگیری رو نمیدونه وگرنه با یک دستور من درآوردی پایه اساس سازمان که پیشگیری هست رو حذف نمیکرد . دو ساله که نه کامندا راضین از این فرد و نه مددجویان سازمان ولی متاسفانه همچنان پابجاست و با اصرار بر دستورات غلط داره کل سازمان و مددجوهاش رو به فنا میده . در همه استانها هم مدیرایی مثل خودش گذاشته که کسی معترض نشه و صدایی بلند نشه . آقای وزیر شما آسده بخواب ببخشید اگر مزاحم وقت خواب شما شدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا