خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیلم سینمایی مصلحت از نگاه منتقدان

فیلم سینمایی مصلحت در زمان اکران در سینماها با دیدگاه‌های مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد.

وبسایت فیلیمو در این باره نوشت:

نمی‌شود این مسئله را نادیده گرفت که در برخورد با فیلمی چون مصلحت به هر حال با یک اثر سیاسی مواجه هستیم و به همین دلیل بخشی از واکنش‌ها به فیلم به جهت‌گیری سیاسی و ایدئولوژی آن مربوط می‌شود. اما نکته اینجاست که مصلحت برای مخاطبانی با تفکرات و گرایش‌های سیاسی مختلف هم فیلمی بحث‌برانگیز و درگیرکننده است، چرا که به جای تبلیغ، روی یک گفتمان سیاسی مانور می‌دهد.

فیلم، حداقل تا پرده دوم از داستان، رویکردی تند و تیز را دنبال می‌کند و تا حد زیادی به الگوی یک درام سیاسی افشاگرانه و منتقدانه نزدیک می‌شود، گرچه نهایتا از این فضای ایجاد شده برای بیان حرف مد نظرش استفاده می‌کند که ایده‌ای به روز در صحنه سیاست ایران است: عدالت به مصلحت ارجحیت دارد. فارغ از بحث سیاست و درونمایه، کیفیت قابل قبول در اجرای مصلحت نیز از نظرها دور نمانده و بخشی از موفقیت فیلم را باید مدیون همین تلاش برای رسیدن به یک تجربه سینمایی دانست، نه صرف انتقال پیام و محتوا.

در مجموع به نظر می‌رسد که سازمان اوج در تولیدات سینمایی خود روند رو به رشدی را پیش گرفته؛ چه در طرح مسائل مهم و حساسیت‌برانگیز و چه در پروژه‌هایی که از منظر زبان و بیان سینمایی فرصت بیشتری را برای رفتن به سراغ چالش‌های جذاب در اختیار سینماگران قرار می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من با دیدن این فیلم نظرم خیلی نسبت به انقلابیون واقعی عوض شد قبلنا از این رویه سخت بی اعتماد بودم اما بعد از دیدن فیلم تحولی در من بوجود اومد

    6
    2
  2. فیلم خوبی بود. فیلم نامه بگونه ای بود که شاید کمتر مخاطبی میتونست آخر فیلم رو حدس بزنه. انتقاد من به اون دست از دوستانی است که نقدش منصفانه ای ندارند. اگر فیلم با خیانت این روحانی تمام میشد همین عده میگفتند: به به چه فیلم ساختارشکنانه و جسورانه ای بود. این فیلم خیلی خوب بود اما وقتی فیلم با برتری دادن عدالت بر مصلحت و روسپیدی قاضی مملکت تمام میشه، در اینحالت فیلم یه فیلم ضعیف بوده و در واقع چنین میشود که سازمان اوج منابع خود را هدر داده است!!!!!!!!!!!!!!
    اگر خائن در مملکت ما وجود داشته و دارد، بسیار و بسیار بیشتر از آنها، خادم و آزاده وجود دارد و الا اگر غیر از این بود باید تا بحالا چند صد بار فاتحه انقلاب اسلامی خوانده میشد همانطور که فاتحه انقلاب بسیاری از کشورها خوانده شد و الان شاهد حکومتی عکس حکومت انقلابی آنها هستیم مانند فرانسه ی متمدنننننننننننننننننننننن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا