خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضع متفاوت خطیبان جمعه درباره‌ی انتقام از اسرائیل: سکوت یا نهی از عجله

خطیبان نماز جمعه‌ی مراکز استان‌ها در روز قدس ۱۴۰۳ موضع متفاوتی را درباره‌ی پاسخ به حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که به ترور سردار زاهدی و همراهانش منجر شد مطرح کردند.

به گزارش انصاف نیوز، امامان جمعه‌ی ۱۲ مرکز استان ترجیح دادند که درباره‌ی ترور سردار زاهدی و دیگر مستشاران ایرانی حاضر در کنسولگری و نوع پاسخ ایران به این رخداد اظهارنظری نکنند و دیگر خطیبان جمعه نیز ضمن محکومیت اقدام اسرائیل بر عدم شتابزدگی و عجله در پاسخ تاکید کردند.

ائمه جمعه شهرهای تبریز، ارومیه، ایلام، شهرکرد، بجنورد، بیرجند، اهواز، کرمانشاه، رشت، خرم‌آباد، اراک و ساری در نماز جمعه‌ی روز قدس درباره‌ی حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق اظهارنظری نکردند.

تاکید امامان جمعه مراکز استان‌ها بر عدم شتابزدگی در پاسخ به اسرائیل

امام جمعه‌ی اردبیل: تنها راه نجات اسرائیل ایجاد یک جنگ منطقه‌ای است تا در سایه آن فشار از آنها برداشته شود. ما در خصوص انتقام از اسرائیل از سر احساس تصمیم نمی‌گیریم. تردیدی در وجوب انتقام حتی شدیدترین انتقام نیست اما باید بر اساس یک فکر جامع الاطراف محقق شود و قطعاً مسئولین ارشد جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه عمل خواهند کرد این مطلب که ایران هوشمندانه عمل خواهد کرد باید به افکار عمومی جامعه جهت خنثی کردن نگرانی روانی بازار تزریق شود. 

امام جمعه‌ی البرز: این موضوع نیازمند برخورد قاطع و جدی است،‌ بدون شک با برنامه ریزی و بدون تصمیم عجولانه واکنشی کوبنده خواهیم داشت.

امام جمعه‌ی اصفهان با اشاره به شهادت مستشاران ارشد نظامی ایران در سوریه و از جمله شهید زاهدی، گفت: حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم یک دستور دینی است که باید همیشه مورد توجه باشد.

امام جمعه‌ی بوشهر: رژیم صهیونیستی تمام معاهده‌های جهانی را زیر پا گذاشته و به کنسولگری ایران در دمشق حمله می‌کند که در تضاد با تمام معاهده‌های بین‌المللی است. جنایت تروریست‌ها در دمشق، راسک و چابهار را محکوم می‌کنیم. ایران شهدای گران‌قدر در دمشق، چابهار و راسک تقدیم کرده اما با این وجود محور مقاومت امروز یک صدا شعار «هیهات من الذلة» است.

امام جمعه‌ی تهران: ایران برای پاسخگویی، متناسب با حمله دشمن و با حوصله و دقت عمل می‌کند و قطعاً محاسبات دشمن را در هم خواهد ریخت.

امام جمعه‌ی مشهد: در مجازات دشمن نباید شتاب‎زده عمل کرد. همه اقتدار و عظمت نظام ما به این است که حجت امام معصوم بر امورات آن احاطه دارد و لذا در چنین موقعیت‌هایی است که باید گوش جان به تدبیر این رهبر فرزانه سپرد زیرا همه می‌دانیم که در نهایت، تصمیمی گرفته خواهد شد که جز زوال اسرائیل و نابودی این رژیم جعلی، نتیجه و سرانجام دیگری ندارد.

امام جمعه‌ی زنجان: سفارتخانه‌های هر کشور، مراکز سیاسی هر کشور در کشورهای دیگر دارای مصونیت است و حمله به سفارت ایران در روزهای گذشته و شهادت مستشاران کشورمان کاملا محکوم می‌شود. 

امام جمعه‌ی شیراز: رژیم صهیونیستی دچار اشتباه شد که  اکنون پشیمان است. به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و همه دنیا اعلام کردند این اتفاق خلاف همه موازین بین‌المللی است. صبر راهبردی خود را نباید از دست دهیم، با تجربه طولانی تاریخی که داریم، می‌دانیم که رمز پیروزی در وحدت فرماندهی است. وحدت فرماندهی یعنی شخص فرماندهی کل قوا که اطاعت از او بر همه ما واجب است. هر موقع ایشان تصمیمی بگیرد، ما به تحلیل نمی‌پردازیم، بلکه مطابق دستور اقدام می‌کنیم. نباید برنامه‌ خود را برای دشمن علنی و آشکار کنیم، اینکه بگویید می‌خواهید چه کار کنید، یعنی جایگاه رهبر و جایگاه فرماندهی کل قوا را نمی‌دانید و نباید چنین اشتباه بزرگی انجام داد. اسرائیل اصرار دارد ما یک کار خاصی انجام دهیم و همین کار را در سوریه برای تحریک ما کرد، اما چرا ما باید نقشه نظام را بگوییم؟ نباید فریب این حیله‌ها را خورد. شاید به ظاهر قشنگ باشد اما در باطن ما را در برابر دشمن خلع سلاح و ضعیف می‌کند.

امام جمعه‌ی قم: رژیم آدم کش صهیونیستی در محاصره عجیبی قرار گرفته است و راه فراری را نمی‌بیند و چنگ و دندان برای حمله به کنسولگری و نیروهای سوری تیز می‌کند، سرداران ما را به شهادت می‌رساند و مزدوران و جیره خورانشان را در مناطق ایران به مدت هشت ساعت درگیر کرد و این قائله با شکست آنان خاتمه پیدا می‌کند.

امام جمعه‌ی قزوین: تفاوت روز قدس امسال در استان این بود که در طول سال و در روزهای اخیر مستشاران و مدافعان حرم ما در سوریه به شهادت رسیده‌اند، تفاوت خاص استان ما هم این بود که امروز شهید گرانقدر، مدافع حرم شهید «علی آقابابایی» که در حمله ددمنشانه رژیم جعلی صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید، بر دستان مردم شهیدپرور استان قزوین تشییع شد.

امام جمعه‌ی سمنان: به طور حتم جمهوری اسلامی ایران به این اقدام تروریستی رژیم جعلی اسرائیل علیه نیرو‌های نظامی ایران در سوریه قاطع و کوبنده، اما به موقع پاسخ می‌دهد. در این زمینه باید کاربران فضای مجازی و صاحبان کانال‌ها و صفحه های شخصی در انتشار محتوا دقت کنند، چراکه باید در این شرایط از عجله پرهیز و اقدام مناسب در زمان مناسب انجام شود. قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را مایه اقتدار کشورمان می‌دانیم. اکنون دشمن در اقدام سخیف اخیر خود قصد دارد تا ایران اسلامی را مجبور به اقدام عجولانه و خام کند؛ اما جمهوری اسلامی ایران در زمان خود پاسخ این جنایات را خواهد داد.

امام جمعه‌ی زاهدان: تعرض اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران و شهادت عزیزان ما در سوریه و لبنان چه سردار شهید رضوی که در گذشته شهید شد و چه سردار شهید زاهدی و همراهان که اخیرا به شهادت رسیدند این تعرض‌ها نیازمند انتقام و سیلی سخت است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند نظام جمهوری اسلامی باید سیلی سخت و پشیمان کننده‌ای به صورت اسرائیل بزنند که دیگر جرات چنین کارهایی را نداشته باشند. البته باید تدبیر شود و همه جوانب ملاحظه شود و آنچه که مصلحت است انجام گیرد و این انتقام سخت چه با واسطه و چه بی واسطه انجام شود و مهم این است که بدانند از کجا ضربه خورده‌اند و باید این اتفاق بیفتد و ضربه سختی بخورند و بدانند از ناحیه جمهوری اسلامی است و جرات تکرار ماجراجویی را به خود ندهند.

امام جمعه‌ی سنندج: حمله تروریستی به سرکنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از سرداران و فرماندهان را محکوم می‌کنیم.‌ سکوت شورای امنیت در برابر جنایات اسرائیل و حمله به مردم بی‌گناه غزه بی‌جا بوده و آنها را زیر سوال می برد.

امام جمعه‌ی کرمان: مردم مجاهد و مقاوم غزه و فلسطین با تحمل سختی‌ها این پیروزی را علیه دشمن به سرانجام خواهند رساند و شاهد آن، حرکت‌های مذبوحانه رژیم جعلی در جای جای جهان و جبهه مقاومت است اما سیلی محکم جمهوری اسلامی در آینده نزدیک علیه اسرائیل نواخته خواهد شد و جبهه مقاومت با قدرت مضاعف علیه دشمن قسم خورده همه امکانات خود را به کار بسته و در آینده شاهد اضمحلال او خواهیم بود.

امام جمعه‌ی یاسوج: آمریکا حمله تروریستی به کنسولگری ایران را محکوم نکرده که نشان دهنده دست‌های پشت پرده آمریکا در این حمله است. البته در این رابطه جواب کوبنده به اسرائیل خواهیم داد.

امام جمعه‌ی گرگان: در جنایتی که صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق انجام دادند، ۷ نفر شهید شدند. ما امر رهبر معظم انقلاب را در برخورد با این جنایت اطاعت می‌کنیم و امید داریم این حضور باشکوه در راهپیمایی پیروزی مردم مظلوم فلسطین را درپی داشته باشد.

امام جمعه‌ی بندرعباس: حرکت ددمنشانه صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران محصول و رهاورد سیلی های محکمی که از چپ و راست از سوی رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت به صهیونسیت‌ها وارد کردند و از مقاومت عراق سیلی سخت، و جوانان غیور یمنی و حزب الله ضربه خوردند و مستأصل شدند و به زعم خود آمریکایی را وارد کارزار ناخواسته کنند. صهیونسیت‌ها می خواهند مرگ تدریجی خود را به عقب بیندازند.

امام جمعه‌ی همدان: رژیم صهیونسیتی به سفارتخانه کشور ما در سوریه حمله می‌کند، عبور از همه خط قرمزها برای او مهم نیست و برخلاف همه قواعد بین‌المللی عمل می‌کند البته جمهوری اسلامی حق انتخاب خود را محفوظ می‌داند و مردم نیز با حمایت خود نشان دادند که صبر استراتژیک با حق انتقام آنها هیچ منافاتی ندارد.

امام جمعه‌ی یزد: سردارانی که به شهادت رسیدن سالها برای حفظ امنیت و دین ما تلاش کردند و خداوند در روز شهادت امیرالمونین(ع) آنها را به دست اشقیاترین، مزد آنها که شهادت بود را به آنها داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام‌اسرائیل‌اکنون‌درگیر‌یک‌جنگ
    فرسایشی‌وایذائی‌هست‌که‌توسط‌
    گروههای‌مقاومت‌مختلف‌درمنطقه
    به‌اوتحمیل‌شده‌لذا‌اگر‌به‌جهت
    فرافکنی‌حملات‌خود‌رابه‌منافع
    ونیروهای‌ایران‌ادامه‌دهد‌صبر‌و
    تحمل‌ایران‌را‌نشانه‌‌ضعف‌تلقی
    وجری‌تر‌خواهد‌شد‌لذا‌ایران‌نیز
    یاباید‌متقابلا‌به‌اسراییل‌حمله
    کند‌واگر‌جنگ‌‌مستقیم‌با‌اسراییل
    را‌درشرایط‌فعلی‌به‌نفع‌خود‌نمی‌داند
    از‌طرق‌دیپلماتیک‌‌اقدام‌کند

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا