خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گوینده “گوشت تلخ” و سماجت بر غلط گذشته و دو خطای جدید!

حجت الاسلام هادی سروش، استاد حوزه، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

گوینده “گوشت تلخ” بعد از آن گفتار بسیار غلطش که محتوا و ظاهر آن کاملا با مقام شامخ رسول الله (ص) و امیرالمومنین (ع) منافات جوهری داشت؛ در شب بعد بار دیگر در رسانه حکومتی ظاهر شد و با چهره ای مضطرب و صدای لرزان با توهم وجود طرفداران زیاد و حمایت آنان از کلام گذشته اش! به توجیه سخن شب گذشته خود پرداخت!

وی اضافه بر خطای فاحش گذشته اش که باعث بیانیه حدود ده استاد شناخته شده حوزه قم شد و نیز فرهیختگان گرامی علوم حوزوی اظهار ناراحتی نموده و اقدام به پاسخ نمودند، بار دیگر خطا دوم و سوم را مرتکب شد!

خطاء دوم او این است عبارت خود را توجیه کرد که آنچه گفته بوده؛ قضاوت دیگران بوده و نه حرف خود! عجبا؛ در جاییکه اکثر شنوندگان از عبارت جلسه قبل ایشان برداشت اهانت کردند، چگونه توجیه بر خلاف افکار عمومی میکند؟! چون عبارت صریحش این بود : «پیامبر وضعیتی درست کرده بود که حتی یک رفیق نه برای خودش و نه برای امام علی نمانده بود. فکر نکنیم پیامبر مهربان بود، امام علی خشن و گوشت‌تلخ، پیامبر به‌خاطر گوشت‌تلخی همه را از خود می‌تاراند.»! با دقت به عبارات و استخدام کلمات و فعل هایی که استفاده نموده، راه هر گونه توجیه را میبندد.

خطاء سوم؛ در آیه پایانی سوره فتح دست برده و تفسیر من درآوردی از آن آیه مطرح کرد! ایشان آیه «اشداء علی الکفار» به “اشداء علی الحساد” برگرداند!
شگفتا! حسد بجای کفر؟!

در فقه تصریح شده؛ کفر -بمعنای جحود، یعنی؛ انکارِ دانسته، با حق- دارای حکم شرعی اعدام است، ولی حکم شرعی “حسد” تا زمانیکه به شخصِ مورد حسادت از سوی حسدبرنده آسیب نرسد، اصلا مورد عقاب اُخروی نیست تا چه برسد به عقاب دنیوی.

ای کاش گوینده این شبهای رسانه حکومتی، حداقل بحث “برائت” کتاب رسائل -که هر طلبه ای در سال هشتم میخواند- را خوانده بود تا تفاوت ماهوی حسد و کفر را دانسته و در جایگزین کردن حسد بجای کفر، دست در آیه نمیبرد.

در پایان دو مطلب را تقدیم دارم و حتما برای جوانان عزیز مغتنم است؛

اول؛ جمله ای یک وقت در درس از استاد عظیم الشان آیت الله جوادی آملی (ادام الله بقائه) در مورد جریان انحرافی سقیفه شنیدم که فرمودند؛ آنان خواستند بر جایگاه عصمت تکیه زنند و چون نتوانستند خود را بالا کشند، رسول الله (ص) را (معاذالله) پایین کشیدند!

دوم؛ باید سخنان افراد را با توجه به منظومه فکریشان بشنویم و معنا کنیم.
امروز؛ ما درمقابل جریانی هستیم که گوینده و سخنگوی آن به صراحت؛ از یک سوی ولایت را مقدم بر عدالت و اخلاق دانسته و اخلاق را در برابر دین قرار میدهد! و از سوی دیگر؛ مقام معصوم (ع) را پایین کشیده تا بتوانند مشکلات امروز را توجیه کنند!

این گوینده، از تلخ گوشتیِ ولی خدا میگوید و بعد تلاش مذبوحانه دارد ظاهر کلامش را توجیه کند!
“پناه برخدا”!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بایدازشجاعت استاد واساتیدحوزه علمیه قم نهایت تشکرراکردکه باشجاعت وشهامت درمقابل بدعت های گفتاری واعظ پرسروصدای راسانه ملی که بسترنوعی نسبت صفات زشت رابه صاحت مقدس پبامبراکرم(ص) وحضرت علی(ع) فراهم کردایستادنددرمقابل بایدازمراجع تقلید محترم انتقادکردکه به بهانه حکومت جمهوری اسلامی نسبت به اوضاع واحوال کشور بی تفاوت شداند

    71
    27
    1. این حرفها را اگه یک آدم معمولی مثل من میزد، همین آقای پناهیان تا حکم سنگسار منو نمی‌گرفت آرام نمیشد.
      متاسفانه آقایان فقط جلوی حرف ایشان ایستاده اند. یک نفر در شبکه های خارجی این حرف را که حتی تکرارش شرم آور است را زده بود، ملت توی خیابان پرچم آن کشور را آتش می‌زدند ولی اینجا فقط با چند بیانیه ساده جمعش کردن

      20
      4
    2. اینکه حرف حق زده میشه، تو حوزه داریم، سر جلسات هم به صراحت گفتیم!
      تعبیری غلط بود، و البته آقا امیرالمومنین طبق روایت پیامبر خشنُُ فی ذات الله بود، یعنی در امور دین محکم بود، نه مهربان! جستجو کنید ماجرا کامل می آید.
      با توجه به کلام آقا امیرالمومنین به این نقدهای اصلاحات گوش می دهیم، و نه منظومه فکری باطلشان!
      انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال

      1
      5
      1. ماشا الله، شما خودت فهمیدی چی گفتی؟ نکنه ازجایی نصف نیمه کپی کردی؟ جمله من موندم چرا رسول خدا یک باند درست نکرد به نظر شما نقل قول است؟

    3. عکس العمل جامعه به پناهیان نتیجه تکرار بی تقوایی های وی نسبت به تهمت های ناروای ایشان به بخش های مختلف است. ایشان اگر همینطور پیش برود و مراقب نباشد به زودی علیه نظام و رهبری هم سخن خواهد گفت. از ما گفتن

      2
      1
  2. الحسد یاکل الایمان کما تاکل النار الحطب
    حسد ایمان انسان را میخورد و از بین می برد همانگونه که آتش چوب را می خورد و از بین می برد

    آقای سروش کفر معانی متعدد دارد یکی از آن در مقابل ایمان است
    کفر عملی هم داریم
    و کفر دارای مراتب است
    غرض اینکه شما هم گرفتار همان چیزی شدید که آقای پناهیان را متهم میکنید
    یعنی دیدید نمیتوانید به جایگاه او برسید قصد دارید او را پائين بیاورید
    خود ایشان می گوید منظور من این بوده، حالا شما دنبال چه میگردی
    ضع امر أخیک علی أحسنه
    امر برادرت را به بهترین وجه قرار بده

    60
    90
    1. آقای سروش واقعا جنابعالی سخنان آقای پناهیان را از ابتدای بحث تا اخر گوش دادید اینجوری موضع گرفتید. می دانید ماه رمضان است و شما روزه دار!!!!

      2
      2
  3. آقای سروش خودتو لو دادی .

    نباید به حرف آقای نفوذی گوش می‌دادی . همان های که در آموزش و پرورش نفوذ کردن و نمی خواهند لو بروند .
    دوستان بدی دارید که ما را حمار می بینند .
    این بازی های رسانه ای را هر چه بیشتر ادامه دهید بیشتر در دام نیروهای امنیتی اطلاعاتی میفتید .

    35
    78
    1. اغلب کسانی که در قبال صحبت های آقای پناهیان موضع گیری کردند اسیر جریان سازی رسانه ها و شبکه های مجازی شدند بدون اینکه به اصل و مقصود و کنه مطالب ایشان توجه کنند. البته از نظر ما هرگونه بی حرمتی به رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار به شدیدترین وجه محکوم است . همانگونه که در طول سالهای گذشته عناصری از یک جریان خاص به بدترین و زشت ترین شکل ممکن به ساحت مقدس ائمه اطهار و اسلام اهانت شد و صدایی از همین جماعت منتقد پناهیان در نیامد.

      9
      18
  4. اشکالات جناب هادی درسته ولی جناب پناهیان عملا این عبارت را بکار نبرده و در واقع ناشی از ضیق کلمه بوده و کاش اصرار نکند و بگوید کلمه نابجا بکار برم.
    اما جناب هادی چنان می گوید رسانه حکومتی که فکر کردم اهل عربستان و نماینده آل سعود است. بابا تو استاد حوزه همین حکومتی ناجوانمرد.

    3
    2
  5. در فقه شیعه.سب نبی و ائمه .و نیز تهمت دروغ به انها زدن.حکمش اعدام است، خواه سلمان رشدی باشد و یا یک روحانی نمای شیعه.

    5
    3
  6. آقای پناهیان یکی از خطبای بی نظیر است و غالبا مطالب را بسیار جالب تبیین می‌کنند
    در همین جریان اخیر با این که نباید این تعابیر را در مورد مقام شامخ ائمه اطهار به کار می‌برد اما اگر جو سخنرانی را از اول تا اخر گوش دهید معلوم بود که منظور ایشان سخن افرادی مثل عقیل و زبیر است…

    این همه هجمه با این ادبیات از سوی دیگران بی انصافی و گاها بی عدالتی است

    4
    4
  7. باسلام واحترام/ ای کاش به جای تهمت به دیگران، آقای سروش به خودشان زحمت استماع کامل آن جلشه را هموار می فرمودند تا می دیدند که استاد پناهیان، در مقام واگویه نمودن تهمت های حسودان به نبی اکرم و امیرالمومنین صلوات الله علیهما و آلهما بودند نه اینکه خودشان چنین نسبتی را داده باشند.
    علیکم بالتقوی

    9
    10
    1. شما خودتو ناراحت نکن
      بزار به دلایل بسیار زیاد درباره عناد و اختلاس و بی آبرویی و بیچاره کردن خاتمی و روحانی طناب اعدام قبلیشون خوش بشه تا بعد

  8. آقای پناهیان بهترین کاری که می تواند بکند اینست که سکوت محض کند هرچه بیشتر حرف بزند خرابتر می شود.کسی که عدالت مولا علی علیه‌السلام را گوشت تلخی می نامند شایسته نیست که دیگر تبلیغ دین کند.آقای شیخ حسین انصاریان هم به ایشان گفت شما که بلد نیستی حرف بزنی حرام است بر منبر رسول الله بنشینی

    14
    5
    1. استاد بزرگ حجت‌الاسلام انصاریان دقیقی کجا همچین جمله ای فرمودند که شما خبر داری بنده که کنارشون نشسته بودم نشنیدم

  9. گوشت تلخ خود پناهیان هست غلط اضافه کرده به پیامبر مهربانمان چنین تفسیری کرده رسول الله جانم فدایت

    15
    3
  10. اقای پناهیان نفوذ یهودیان صهیونیست در اموزش وپرورش را یاداور شد همان وزارت خانه ی که همراه وزارت بهداشت بچه های بیچاره ی مردم به خاطر مدرسه رفتن واکسن کرونا زد ، برای همین این حرفهارا می زدید ، خدا پناهیان جواب خدا ورسول وامامش را می دهد تو چرا نگرانی ، خودت بگو از کی دستور می گیری، حق می گفتی او دلسوز بودی از توهم ویروس کرونا و واکسن های عوارض دار می گفتی تا اموزش وپرورش سلامت بچه های مردم را به خطر نیندازد.

    3
    6
  11. آقا بخدا این توطئه منافقینه.وبدترین حالت برای تفرقه.میان علما اختلاف افتاده همینه ها.حواس بزرگان جمع باشه.

    4
    9
    1. آقای توهم توطئه، ۲۷شب سخنرانی کرد، کسی چیزی گفت؟ عبارت من موندم چراپیامبر باند درست نکرد؟ از زبان دیگران است؟ تصورنکنید پیامبر مهربان بود؟ چطور؟ درثانی شیخ حسین انصاریان ومنصور ارضی وده ها عالم دیگه هم در دام دشمن افتادن وفقط شما بصیرت داری؟

  12. اینقدر بار خودتونو سنگین نکنین. برداشت شما غلط بوده نه گفتار آقای پناهیان. چرا توضیحات روز بعد ایشون رو گوش نکردید؟ واقعا متاسفم که تسویه حساب شخصی می کنید.

    7
    11
  13. جناب سروش امیدوارم حواستان باشد که مصداق این ضرب المثل نشوید که بگویند این هم دنبال کلاه خود از این نمد است.

    6
    6
  14. سلام خدمت آن گروه ازعزیزانی که نشسته اند بهانه ای بدست بیارن خودی نشان بدن
    حاج پناهیان تمامی مطالبشان درست اداکردند آدمهایی که بجای درست گوش دادن بفکرایراد گرفتن هستن کسی به ساحت مقدس اهل بیت جسارتی نکرده شمااقایان ذارید مطالب روکج به گوش خلایق میرسانید تادشمن هم ازآب گل آلود ماهی بگیره. یکی نیست به این آقایان بگه شما چقدر تونستید برای این مردم شریف فرهنگ اسلامی رو تبیین کرده اید اینقدربدنبال سوژه گیری نباشید

    9
    10
  15. غلط رو شما ميکنيد ،خيلي دلتون پره منتظريد سوتي بگيريد جنجال بپا کنيد ،شما دلسوزان دين نيستيد ،
    صحبتهاي آقاي پناهيان هيچ توهيني درش ديده نميشد بهتره گوشهاتون رو شستشو بديد

    8
    10
  16. از امثال انصاف نیوز انتظار ندارم منصفانه مطلب منتشر کند
    چون سابقه درخشانی در جهت دهی و القای مطالب غلط به فکر و ذائقه مخاطب دارد
    این مورد هم همان است
    دنبال می گردد ببیند مطالب مورد پسندش از حلق چه کسی خارج میشود؛ میرود به استقبالش

    4
    4
  17. با سلام
    از منتقدین نکته سنج آقای پناهیان چند سوال دارم.
    آیا تما صحبت هایدر طول ۲۵ شب سحر ماه مبارک رمضان را مستمع بوده اند یا ته?اگر بودن چه نتایجی لز آن ۲۵ شب گرفته اند؟
    اگر اشکالی از آن ۲۵ شب در جهت تحریف و یا تخریب بوده است اعلام کنند.
    هر نویسنده و یا گوینده جهت تنویر افکار برای مخاطب بجای طرف ثالث عنوان نیابتی دارد ،در حالیکه گزاره فکری خودش عکس آن است.
    بنابراین اکثر منتقدین چطور به عمکرد کاظم صدیقی را هم در این راستا می بینند.
    بنظر میرسد آنها که هیچ تحلیل دقیق ندارند همان بحث حسادت ، فریب، دو رویی را پیش کشیده اند در حلیله صحبت خیلی از این آقایان مانند جلسه خصوصی خاتمی و انصاری که روایت غلط را با تمسخر بیان می‌کنند هیچ پیامبر و حضرت و زهرایی وجود ندارد تا محفل آقایان را بهم بریزد.
    خدا لعنت کند منافقین دوست نمارا

    5
    5
  18. البته این که منظور آقای پناهیان چه بوده که درست تر این است که حمل بر توضیح و تفسیر خودش شود. گوشت تلخی گفته شده هم از منظر فرصت طلبان و سودجویان است نه مومنان و اصحاب ، که به گواه تاریخ علاوه بر یاران جانی پیامبر گرامی و مولا علی علیهم السلام و الصلوات چه جانفشانی ها و پایمردی ها که دوست داران برای این دو شخصیت نکرده اند… اما این حساسیت های بود دار مصداق ، هر کسی از ظن خود شد یار من است و منظور زدن رسانه‌ای ملی با سیبل آقای پناهیان است . انصاف بدهید جماعت نیوز!

    2
    7
  19. اقای پناهیان یه امر به معروف و نهی از منکر به اموزش وپرورش کرد که مواظب نفوذیها باش ببین اون یهودیهای نفوذی چه بلایی سرش اوردن
    و چه ذاتهای پلیدی در حال آشکار شدنه
    خدا تو فیقات استاد رو روز افزون کند ان شاالله

    8
    9
  20. کاش افراد دنبال دیده شدن ، قبل ابراز چ ر ن د ی ا ت خود کمی تحقیق کنند و اسم خودشون رو با القاب سنگین استاد به مردم معرفی کنند.
    شما که بدون تحقیق و اطمینان دارین مردم رو به کفر و ارتداد نسبت میدی ، اگر استادی وای بحال دانشجویان ما که تو استادشونی ، وای بحال آموزش ما و وای به حال دانشگاه های ما.

    4
    2
  21. آقای استاد من سخنرانی استاد پناهیان رو شنیدم و نقل قول از سوی معاندان حضرت علی بوده پس ایرادی به استاد پناهیان نیست خودت رو جمع کن پدر آمرزیده.مواظب اخلاق رفتار و کردار خودت باش.به ظاهر استاد.

    7
    4
    1. با سلام
      به سخنان استاد پناهیان اشکالی وارد نیست، با این حال عذرخواهی کردند.
      به نظر بنده که یه استاد عالی هستم در حوزه علمیه و هم سخنران.
      آقایانی هم مثل آآآآیت الللللللله ناظم زاده بهتره یه قدری درسهاش رو بهتر بخونه بعد بیاد اشکال کنه.
      یا این مثلااستاد، سروش.کلمات رو به هم چسبونده و احساس فضل میکنه، جز سبک کردن خودشون چیزی براشون نداره.

      4
      5
      1. صحبتهای آقای پناهیان نیاز به هیچ توضیحی نداره و کاملا واضح بود
        اینکه حرف های ایشان رو برای منافع حزبی تحریف میکنید نشان از مرض قلب شماست

  22. مولایم علی، سر تعظیم فرود می‌آورم از صبر
    تو آن زمان که سر بر چاه گلایه از خلق میکردی ، چون اگر رو به آسمان شکوه میکردی به یقین عذاب نازل میشد ، عزیزم هنوزم مظلوم عالم تویی،ان زمان که خلفا کمک میخواستن و تو یاریشان میکردی و آنان بر تخت بودن و تو پایین تخت، برای تو عرش و فرش یکی بود ، آن‌زمان که پای هدایت مردم در کار بود، تو بیقین خلیفه ی بسم الله الرحمن الرحیم ی

  23. انشالله شما استاد این سخنان رااز روی حسادت وعرض ورزی نگفته باشید وبه سخنان آقای پناهیان از اول تا آخر گوش کرده باشید وبعد قضاوت نمایید نه اینکه با تقطیع سخنان ایشان تهمت وافترا بگوید.

  24. سلام علیکم.تقبل الله اعمالکم.
    جمیع کسانی که حاج آقاپناهیان را به بادانتقادگرفتند،بدانندحرفشون با اینترنشنال وافسادطلبان وبهائیان وفراریان ضدانقلاب وامثال آقامیری ها،کاملا یکی ست واین یعنی هم تیمی وهمفکرهستند، پس بجای خودبزرگ بینی وخودعالم بینی وامثال این سربزرگیها،بیاینددراین ساعات آخرماه رمضان استغفارکنند،هرچندکه این جماعت جزءلشگرمعاویه هستندومیانه ای با خدا واستغفاروتوبه ندارند

    1. فقط شما خوبی،شما نه تنها آن ساعتها درخواب بودی بلکه الان هم.درخوابی، عبارت من موندم چراپیامبر باند درست نکرد؟ از زبان دیگران است؟ تصورنکنید پیامبر مهربان بود؟ چطور؟ درثانی شیخ حسین انصاریان ومنصور ارضی وده ها عالم دیگه هم در دام دشمن افتادن وفقط شما بصیرت داری؟

      1
      1
  25. سلام به همه ی هموطنان
    ازارزشهای استاد چیزی کم نمی‌شود
    دوستدارن واقعی
    استادپناهیان ،قلبا،به اوایمان دارند.آنهایی که فرصت طلب هستند
    خداوندنظاره گراست.

    2
    1
  26. الان یه وضعی شده طرف هر کار غلط و اشتباه بخواهد انجام بده فقط کافیه بگن طرف اصولگراست تا کسی جرات نکنه بهش بگه چرا اینکارو کردی؟ مثل ثقفی و صدیقی و …. در نتیجه هر کار بخواهد انجام بده این ها همان هایی هستند که برای امام زمان هم خط و نشان کشیدن

    1
    2
  27. کاملا مشخص است افرادی که به آقای پناهیان حمله کرده اند، به دلیل علم و اطلاعات بالای ایشان به او حسادت میکنند .

    1
    2
  28. وقتی اینترنشنال و معاندین پناهیان رو هدف گرفتن بدون شک طرف حق پناهیانه شک نکنید

    صحبت های پناهیان رو چند بار نگاه کردم مطلب توهین آمیزی نداشت

  29. با سلام
    ‌جناب پناهیان استاد گرانقدری هستند و بنده سلسله مباحث شون رو دنبال می کنم. اهل تحقیق و تفکر هستند.‌اقای سروش و دیگر عزیران، اولا از شما بعید است . شما که دلسوز دین هستید دیگر چرا اینگونه رفتار می کند؟ چرا بالای تریبون اینطور برادر دینی خود را میکوبید که خیلی ها سو استفاده کنند؟! اگر نگران هستید شرافت به خرج دهید و خود آن شخص را در دیدار خصوصی نقد کنید. آقای پناهیان سی شب نشستند بحث حسادت را ریشه ای بیان کردند و صحبت اون سحر ایشان با چندین شب مقدمه بیان شد که درک شود منظور چیست. فکر میکنید چرا در زمان ظهور امام عصر عجل الله تعدادی از علما با ایشان مخالفت می کنند؟! خب علت تکبر و حسادت است دیگر!! آدم اگر حسود باشد به ولی خداوند هم حسادت می‌کنند و چون ولی خدا عادل است به او می‌گویند گوشت تلخ. مگر به پیامبر امین نمی گفتند مجنون؟!؟!مگر خداوند در قرآن نفرمود به پیامبر امین ص مجنون می گفتند؟!؟! پیشنهاد میکنم برای درک بهتر و رفع سوء تفاهم مباحث استاد پناهیان را از ابتدای ماه مبارک دنبال کنیم تا بهتر درک کنیم .

    کمی فکر کنیم، چرا اصلا استاد باید خودش را در معرض اتهام قرار دهد و به امام نسبت ناروا دهد؟!؟؟ خب معلوم است انسان عاقل اینکار را نمیکند. پس متوجه باشید این یک نسبت از دید آقای پناهیان نبود.‌داشتند آن دوران را روایت میکردند که حسودان چه دیدگاهی داشتند. خداوند درک عنایت بفرماید .‌توبه کنیم و با آبروی مومن بازی نکنیم .

  30. با سلام و عرض ادب،، الان به راحتی سند، عکس و فیلم جعلی ساخته میشه .. حاج آقا پناهیان فرد با اخلاص و مبارز واقعی در جهاد تبیین هستند .
    اینها به جز تهمت به این محب اهل بیت چیز بیشتری نیست فردای قیامت از تک تک نگاه ها، صحبت ها، نیت ها و اعمال ما سوال میشود. با آبروی ایشان بازی نکنید که خط قرمز خداوند آبروی افراد است
    تهمت باعث از بین رفتن اعمال صالح انسان می شود.
    فریب دشمنان انقلاب و اسلام را نخوریم همه ما فردای قیامت باید پاسخ گو باشیم اسیر این قضاوت ها و تهمت هاو عیب گویی و غیبت نشویم که همه اینها دروغ و فریب دشمنان و شیطان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا