خرید تور تابستان

پلیس راهور: یک‌سوم سرویس‌های مدارس کرمان مجوز ندارند!

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 سرویس مدرسه کار جابه‌جایی دانش‌آموزان را در سطح شهر کرمان به عهده دارند، گفت: «از این تعداد بیش از یک‌سوم مجوز لازم را ندارند و حتماً باید به شرکت‌های مربوطه مراجعه کرده و مجوزهای لازم را اخذ کنند».

به گزارش سایت فردای‌کرمان به نقل از تسنیم کرمان، «سرهنگ امین پاک‌ایزدی با بیان اینکه بی‌توجهی به این موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به همراه دارد، افزود: «با توجه به حساسیت موضوع، راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات قضایی و برابر مصوبۀ هیئت وزیران در حال کنترل دقیق سرویس‌های مدارس کرمان در تمام مقاطع است».

او در توضیح بیشتر اظهار کرد: «در پی گزارشات مردمی و مراجعات تعداد زیادی از والدین، با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تعداد زیادی از خودروهای آزادبری که کار جابه‌جایی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف از منزل تا مدرسه و بالعکس را انجام می‌دهند، فاقد مجوزهای لازم بوده و گاهی فاقد صلاحیت لازم جهت این کار هستند».

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان توضیح داد: «در مرحلۀ اول با اخذ مدرک راننده و دادن رسید، فرصت 10 روزه به رانندگان داده می‌شود تا در صورت اینکه این رانندگان قصد دارند سرویس دانش‌آموزان باشند و این کار را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دهند، مجوزهای لازم را اخذ کند و پس از اخذ مجوز از شرکت‌های ذی‌ربط، مدارک راننده عودت داده می‌شود».

او افزود: «چنانچه راننده‌ای نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشد و بدون داشتن مجوز مبادرت به جابه‌جایی دانش‌آموزان کند، پس از گذشت 10 روز آن وسیله نقلیه با دستور قضایی توقیف می‌شود».

پاک‌ایزدی ادامه داد: «درخواست داریم که خانواده‌ها و والدینی که فرزندان آن‌ها با سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی جابه‌جا می‌شوند، حتماً از رانندگان و خودروهایی استفاده کنند که مجوز لازم برای انتقال دانش‌آموزان را داشته باشند تا تبعات این موضوع گریبان‌گیر آن‌ها نشود».

او بیان کرد: «اگر برای خودرویی که سرویس دانش‌آموزان است، تصادفی رخ دهد و برای دانش‌آموزان حادثه‌ای اتفاق بیفتد در صورتی نداشتن مجوزهای لازم، بیمه مربوطه خسارت را پرداخت نمی‌کند».

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان گفت: «درخواست داریم که رانندگانی که به‌صورت حرفه‌ای اقدام به حمل دانش‌آموزان می‌کنند با مراجعه به شرکت‌های مربوطه نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود».

او با بیان اینکه 17 شرکت در سطح شهر کرمان وجود دارد که مجوزهای لازم را از شهرداری اخذ کردند، یادآور شد: «این شرکت‌ها مسئول ساماندهی، کنترل و مجوز دادن به رانندگان سرویس مدارس هستند».

پاک‌ایزدی با اشاره به اینکه خیلی از مدارس از این طرح استقبال کردند البته تعدادی هم مخالفت کردند، گفت: «در مجموع به دلیل اهمیت موضوع سرویس‌های مدارس دانش‌آموزی باید کنترل و ساماندهی شود تا مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد نشود و امیدواریم با اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده تا دو ماه آینده تمامی سرویس‌های مدارس کرمان ساماندهی شوند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا