خرید تور تابستان

مخالف، ابلیس است!

کامبیز نوروزی، حقوقدان در یادداشتی تلگرامی با عنوان «مخالف، ابلیس است» نوشت:

به گزارش ایرنا محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفته است :

“امسال بیش از سال گذشته و چندین برابر،وظیفه خودمان را تعظیم شعائر حسینی می دانیم. حال و هوای شهرها در این کشور حسینی باید معلوم شود که محرم است و کسی که نمی خواهد اینگونه باشد، ابلیس است.”

این آقا ملبس به لباس روحانی است. قاعدتاً دروس فقهی خوانده است. اگر درسش را کمی خوانده باشد باید بداند که این حرف یعنی چه. آیا این را می داند؟ حرف او این است که اگر امسال کسی، حتی متخصصان علوم پزشکی معتقد باشد بخاطر کرونا تعظیم شعائر حسینی به آن وسعتی که این آقا گفته است برگزار نشود، ابلیس است. ایشان کدام استدلال فقهی برای این تهمت به انسانها و مؤمنان دارد. کدام قاعدۀ اخلاقی اجازه می دهد کسی، خصوصاً در این کسوت دیگران را به این شکل ابلیس خطاب کند؟

آقای محترم به کدام حجت شرعی اینطور حرف می زنی؟

آئین ها و مناسک عاشورای حسینی نزد مردم ایران جایگاهی رفیع و محترم دارد . چندقرن می شود که مردم ماه محرم را با یاد امام حسین (ع) و شهیدان کربلا بزرگ می دارند و در این ماه به سوگ و عزا می نشینند.

حالا اگر امسال بخاطر شیوع بیماری مرگبار کرونا که جان ملتی را در معرض خطر قرارداده است کسی بخاطر جان انسانها مخالف نظر محمدقمی باشد ابلیس است کسی که مردمانی را به این شکل ابلیس خطاب می کند چیست؟

حجت الاسلام عباس کعبی در اسفند 98 در سایت رهبری می نویسد “در تجمعات عمومی که احتمال عقلایی انتشار بیماری مُسری در آن وجود دارد و امکان کنترل و تشخیص بیماران مسری یا افراد در معرض آسیب از نظر پزشکی وجود ندارد و کارشناس مورد اعتماد نظر می‌دهد که هرگونه تجمعی مضر است و برای سلامتی و بهداشت عمومی خطر دارد، بلاشک این‌گونه تجمعات حتی مذهبی و عبادی مثل نماز جمعه و اعتکاف عمومی در مسجد جامع تا زمانی که ضرر عقلایی برای سلامتی و بهداشت عمومی وجود دارد، باید تعطیل شود».محمدقمی این را چه می گوید؟

اینگونه است که رونق مسلمانی می برید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در این مملکت بباد فنا داده شده ، هرکس خزعبلات و چرندیات بیشتری را با صدای بلندتری نعره بزند، جایگاهش رفیع تر است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا