خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به انتشار عکسی از پرویز ثابتی

واکنش‌های توییتری به انتشار عکسی از پرویز ثابتی، مسئول ادارهٔ سوم ساواک و رئیس ساواک تهران در تجمع اخیر اپوزیسیون در آمریکا را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

رضا نصری: عجیب است در این سال‌ها هیچ‌ اقدام حقوقی خاصی از جانب قربانیان شکنجه ساواک که اکنون مقیم آمریکا ‌‌و اروپا هستند علیه ‎پرویز ثابتی صورت نگرفته است. در حالی که بستر حقوقی لازم برای پیگرد قضایی او در دادگاه‌های ملی آمریکا و اغلب کشورهای غربی فراهم است. کافی است عده‌ای پیش‌قدم شوند.

مسعود فروزنده: ‏اگر ‎پرویز ثابتی و مردانش در ساواک نبودند و کینه نمی افروختند انقلاب ۵۷ پدید نمی آمد و شاه ضرورتا با قدرت گیری طبقه متوسط جامعه به ایجاد ظرفیت  سیاسی دست می زد. گزارش های امنیتی بلای جان دولت های در حال توسعه است.  تاریخ خواندن چه آسان، عبرت گرفتن چه مشکل.

ابراهیم اسکافی: اگر در مورد ‎حمید نوری ایپسیلون تردید وجود داشت و لااقل خودش اتهامات را انکار می‌کند، در مورد ‎پرویز ثابتی که ذره‌ای تردید وجود ندارد.‌ پس سینه‌چاکان حقوق بشر و دادخواهان جنایات تاریخ الآن کجا هستند؟

مهدی فضائلی: ‏‎پرویز ثابتی، تفسیر ‎زندگی و ‎آزادی نزد مخالفین ‎جمهوری اسلامی ایران.

سیدعباس صالحی: ‏رونمایی از پرویز ثابتی رییس امنیت داخلی ساواک پس از جلسه مشترک اپوزیسیون در دانشگاه جورج تاون، نشان عقب‌ماندگی تاریخی سلطنت‌طلبی در جهان و ایران است، اینکه عقرب‌های جرارشان را از سوراخ چهل‌ساله درآورند و همه خاطرات وحشت ساواک را زنده‌ کنند.
جمهوری اسلامی با این اپوزیسیون ماناست!

مهدیه پالیزبان: مسیح علینژاد اجازه میده تو دادگاهی که قراره میرحسین جواب بده از اعدام های سال۶۷ اطلاع داشته یا نه، پرویز ثابتی بخاطر اعمال ساواک در سال های ۵۲ تا ۵۷ که مدیرکل امنیت داخلی و رئیس ساواک تهران بوده، محاکمه بشه؟
یا قراره پست جدید بگیرن و دوباره به صحنه خدمت برگردن؟

سیدنظام‌الدین موسوی: آب که سربالا برود قورباغه هم ابوعطا میخواند!
تصویری که گفته میشود حضور پرویز ثابتی جلاد مشهور ساواک در تجمع روز گذشته آزادیخواهان ایرانی(!!!) در آمریکاست.
ثابتی، عامل جنایات و شکنجه های زندانیان کمیته مشترک ضد خرابکاری و از خشن ترین عوامل رژیم پهلوی، حامی مالی ترامپ هم بود!

نازلی کاموری: ‏در مورد پرویز ثابتی – دخترش حق دارد دوستش داشته باشد. اما تاریخی از عملکرد ساواک وجود دارد. مخالفان سیاسی زیر دست سیاست‌های اینها زندانی شدند، شکنجه شدند، کشته شدند. انتظار از دخترش نیست اما انتظار هست که باقی فعالان علیه حضور او با شعار «زن، زندگی آزادی» موضع بگیرند.

کورش علیانی: پرویز ثابتی یک شکنجه‌گر در ساواک بوده، برای دادگاه‌های بین‌المللی آدم غیر قابل دستیابی‌ای نیست. چه‌طور آریل شارون را محاکمه و محکوم کردند؟ این که ثابتی را محاکمه نکرده‌اند یک دلیل دارد؛ هیچ نهاد حاکمیتی یا مردمی ایرانی‌ای در این ۴۴ سال هیچ پرونده‌ای علیه او تشکیل نداده است.

کبری آسوپار: به نظرم دارودسته پهلوی دیگه خیلی مطمئن شدن دارن میان تهران،‌ گفتن شکنجه‌گر هم برای مسئولین و حامیان انقلاب اسلامی داشته باشیم؛ دربار پهلوی بی شکنجه‌گر که نمیشه! وگرنه این خودزنی عمیق با از غار درآوردن و رونمایی از یک شکنجه‌گر، هیچ توجیه دیگه‌ای نمی‌تونه داشته باشه 🙂

مازیار بالایی: درباره ‎پرویز ثابتی صحبت زیاد شد و قواره‌اش هم واقعاً بیش از این نیست. اما از همان سال ۵۷-۵۸ می‌بایست وزارت خارجه ابتکاری به خرج می‌داد و در محاکم بین‌المللی از او به جرم «اعمال شکنجه سازمان‌یافته، اعدام و بازداشت‌های غیرقانونی و خودسرانه فعالان سیاسی و عقیدتی» شکایت می‌کرد.

بهروز عزیزی: ‏‎پرویز ثابتی در کتاب دامگه حادثه میگه یکی از راه های کنترل اعتراضات اعدام رهبران طراز اول نهضت در داخل از جمله هاشمی است. البته شاه از ترس واکنش روحانیون و مراجع توجهی به پیشنهاد ثابتی نمی کنه. ثابتی از قوه تحلیل بالایی برخوردار بود و تونسته بود رهبران اصلی نهضت رو شناسایی کنه

سیدمحمد صحفی: حالا که اسم چهره منفور ساواک ‎پرویز ثابتی خبر ساز شده بگویم:
ساواک و دستگاه تبلیغاتی رژیم شاه هر تلاشی برای براندازی را جوری معرفی کرده بودند که بیشتر مردم، مبارزین، مجاهدین و چریک‌ها را ‎خرابکار می‌دانستند.
در چنین فضائی‌ ‎انقلاب اسلامی راه خود را باز کرد و به پیروزی رسید.

عِماد: یقیناً ساواک منحلّه میان انقلابیون پیروز منابعی قابل اتکا داشته است که با توجه به شکل گیری اطلس امنیتی_اطلاعاتی انقلاب اسلامی و مقابله‌ی فعال، قریب به چند دهه است برخی از این منابع ارتباطشان با هادی قطع شده است. این رخ‌نمایی ‎پرویز ثابتی کدی برای فعال سازی ظرفیت‌های سابق است. منابعی که هیچگاه کشف نشدند و چه بسا امروز در خیل مسئولین جمهوری اسلامی باشند، فلذا این رخ نمایی در ظاهر تهدید است اما انشاالله فرصتی است برای کوبیدن میخ آخر بر تابوت جریان ‎نفوذ. مواضع و اظهارات مسئولین را بدقت در افکار عمومی  زیر نظر بگیرید و از کنار هیچ تغییری ساده عبور نکنیم.

مهدی اسکندری: آن خنده استهزاآمیز ‎پرویز ثابتی با آن ژست دست به بغل‌زده‌اش و اساسا حضورش پس از چهل ‌واندی سال یک پیام دارد: مردم ایران تاریخ نمی‌خوانند.

رضا پورحسین: از معنای جدید ‎دموکراسی در تظاهرات براندازان با حضور جلاد ساواک، ‎پرویز ثابتی رونمایی شد.

علی نیک‌جو: طراح و عامل جنایت های سادیستیک ساواک بعد از دهه ها این گونه رخ نموده است؛ با  زهرخندی استهزاآمیز،دست به بغل و سری بالا از سربردار کردن طیف وسیعی از جوانانِ تحول طلب در دوران رژیم پیشین. تفو بر تو ای چرخ گردون تفو!

امیرحسین ثابتی: حضور پرویز ثابتی مسئول ادارهٔ سوم ساواک در تجمع براندازان در امریکا نه تنها عجیب نبود، بلکه کاملا هم طبیعی است!
وحوشی که نقاب شان «زن، زندگی، آزادی» است قبل انقلاب در تشکیلات ساواک مخالفانشان را شکنجه میکردند؛ امروز در کف خیابان آرمان علی وردی و روح الله عجمیان را سلاخی کردند‌.

ابراهیم: آیا می‌دانستید که ‎پرویز ثابتی هم  ‎جهادگر تبیین دارد و هم‌اکنون در دایرکت‌های ملت مشغول ‎جهاد تبیین هستند تا توجیه کنند شکنجه‌های ایشان از نوع شکنجه‌های خوب بوده، و اتفاقاً در زمینه ‎شکنجه کم‌کاری کردند؟

مهسا جزینی: اگه چشمت رو روی ‎پرویز ثابتی بستی و دهانت رو به سمت ‎ميرحسين موسوي  باز کردی یعنی در عدالت‌جویی و آزادیخواهیت دچار ‎استاندارد دوگانه ای.

میلاد علوی: ‏شاید یادتان رفته اما پرویز ثابتی، مسئول اداره سوم ساواک بود و رئیس ساواک تهران. او و رفقایش نقش مستقیم داشتند در بازداشت و شکنجه آزادی خواهان در حکومت پهلوی. حالا با افتخار، کنار یک جنایتکار، می‌ایستید و از «همبستگی برای آزادی» میگویید؟!
شما واژه‌ها را هم به ابتذال کشیده‌اید

محمد لطف‌الهی: با شرایطی مواجهیم که از ساواک و پرویز ثابتی ستایش میشه یا طرف با افتخار عکس پدرش رو میذاره و میگه عضو ساواک بوده. چه روزها که ندیدیم در این توییتر فارسی!

سجاد عابدی: پرویز ثابتی لیستی در اختیار دارد که انتشار آن میتواند جذاب باشد، لیست رابط‌هایی که با ساواک همکاری میکردند و آزادیخواهان را لو میدادند

شیما: ‏با عرض معذرت باید بگم، ملتی که دلش برای ‎پرویز ثابتی غش و ضعف رفته، دیگه هر چی سرش بیاد حقشه

خانم فردوس: ‏یه دروغ پنج کلمه ای بگو:
ساواکیِ حامیِ زن زندگی و آزادی !

یکی از سعید ها: کسایی که ثابتی اگر میکشت انقلاب نمیشد همونایی هستن که هیئت ۳ نفره سال ۶۷ اعدام کرد. یعنی چپ ها و مجاهدین. بعد چجوری اعدام هارو سند جنایت میدونید درحالیکه اعتقاد دارید یک ده سال زودتر باید کشته میشدن! نه قتل براتون مهمه نه مقتول، فقط شکل و قیافه قاتل مهمه!

آرما: ‏کی فکرشو میکرد به اسم زن زندگی آزادی ‎پرویز ثابتی ساواکی رو هم تطهیر کنن!

محمدرضا: یک رذیلت «اخلاقیِ» ‎محسن نامجو منجر به اخراجش از تجمع «سیاسی» ایرانیان بروکسل شد. حالا جماعتی از «‎شکنجه‌گر مخوف ساواک»، ‎پرویز ثابتی با مثنوی هفتاد منِ جنایاتش سفیدشویی می‌کنند!  گرگِ پوستین دوز هم دیدیم!

ستاره تاج‌الدین: ‏با این روند تطهیر ‎پرویز ثابتی، رئیس ساواکِ تهران در دوران پهلوی در تاریخِ سیاست ایران، تطهیر و تقدیسِ افرادی مانند ‎سعید امامی و امثالهم در چهل سال دیگر، اصلااااااا و ابدا دور از انتظار نیست …

جوانشیر لطفی: همیشه به نظر مخالف خصوصا در زمینه سیاسی احترام گذاشتم و میگذارم. برای همین نظر دوستان طرفدار سلطنت برای من محترم بوده و هست. اما حمایت از جنایتکار رو هرگز قبول نمیکنم.

دارابی: ‏جماعتی که خواستار محاکمه میرحسین موسوی هستند به جرم این که وقتی نخست‌وزیر بوده اعدام‌های دهه‌ی ۶۰ رخ داده، نظرشون راجع به پرویز ثابتی از مسئولین اصلی ساواک چیه؟
حضرات می‌دونید که در عامل بودن و مطلع بودن خیلی فرق هست. تازه اگر مطلع بوده باشه!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. راستش خیلی فکر کردم.آدمی مثل ثابتی میتونه الان از جاسوسان حکومت باشه؟۴۴ ساله هیچ خبری نبوده ازش درست برای بدنامی اپزسیون ازش استفاده میکنن و راهپیمایی صدهزار نفری رو تحت الشعاع قرار میدن.عجیبه
    پدیده هایی مثل علی علیزاده، الهه هیکس و برخی محققین دینی تفرقه افکن و نایاک و برخی از کانال های کم طرفدار ماهواره ای به ظاهر سلطنت طلب

    1. مگه مجاهدین خلق خیلی خوشنامن رسما با صدام همکاری کردند حتی در سرکوب مردم عراق حالا جمهوری اسلامی هرچی ولی اینایی که اسم اپوزیسیون دارند همشون خودشون تاریخشون جنایت باره نمی تونن ادعای اینو بکنند که دستشون تمیزه از سلطنت طلبها تا بهایی ها با جایگاه ویژشون در دوران پهلوی تا مجاهدین خلق بعد از اختلاف با جمهوری اسلامی تا گروههای تجزیه طلب که رسما دوران تروریستی گذروندن تا……. از بن سلمان تا صدام تا اسرائیل تا گوانتامو ابوغریب را هم حمایت کردند هیچ کدومشون نمی تونن اسم حقوق بشر بیارن و با ماشوخی کنند از همه بدتر دولت مسخره آمریکا مشکل اینه که ما اصلا با اپوزیسیون طرف نیستیم با دلقکهای کارتل های سرمایه داری غربی و سرویس های خارجشون طرفیم البته این با مردم عادی داخل کشور که ممکنه مخالف جمهوری اسلامی باشند به هر دلیل فرق میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا