خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت از انستیتو مطالعات حقوق‌بشر قاهره در برابر فشارهای حکومت مصر

عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر، در نامه‌ای همبستگی و حمایت خود را از انستیتو مطالعات حقوق‌بشر قاهره در برابر فشارهای حکومت نظامی و‌ مستبد مصر و سرکوب فعالان حقوق بشر اعلام کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن فارسی و عربی این نامه در پی می‌آید:

جناب اقای بهی الدین حسن
مدیرکل محترم انستیتو قاهره برای مطالعات حقوق بشر
با سلام.

فشارها و محدودیت‌های حاکمان نظامی و مستبد مصر بر مردم مصر و بر سازمان شما و بلاک‌کردن وبسایت انستیتو قاهره برای مطالعات حقوق بشر و همچنین آزار شما و خانواده‌تان و‌ خبر محکومیت علاء عبد الفتاح نویسنده و مدافع حقوق بشر مصری که چند سال است در زندان به سر می‌برد و سلامت و امنیت و جانش در زندان در خطر است، محکومیت محمد الباقر وکیل حقوق بشر و صدها تن از فعالان مدنی و سیاسی در مصر که جلوی چشم جهانیان صورت می گیرد موجب تأسف برای ما و شرمساری برای حکومت ناقض حقوق بشر در مصر است.

ما اعضای خانواده جهانی حقوق بشر را تنها نمی‌گذاریم و با شما اعلام همبستگی می‌کنیم. تحقق حقوق بشر و صلح و آزادی البته یک آرزو برای همه بشریت است اما تلاش برای پیشرفت دموکراسی و حقوق بشر در در دنیای اسلام و عرب که ما و شما به آن تعلق داریم اولویت ماست. ما در این منطقه دردهای مشترکی داریم.

بزودی همراه با عده‌ای از فعالان حقوق بشر ایرانی نامه اعتراضیه‌ای را خطاب به دولت مصر انتشار می‌دهیم.
برای موفقیت‌های شما در کشور تاریخی و بزرگ مصر آرزوی موفقیت دارم.
عمادالدین باقی
ایران- تهران


مركز القاهرة لدراسات حقوق الإنسان
السید بهى الدين حسن، المدير العام
20 فبرایر 2023
السید بهی الدین حسن الفاضل
المدیر العام  ل مركز القاهرة لدراسات حقوق الإنسان
السلام علیکم و رحمة الله

ان الضغوط و التضییقات التي تستخدمها السلطات العسکرية والمستبدة فی مصر علی الشعب المصري الیوم، و علی موسستکم و اغلاق موقع مركز القاهرة لدراسات حقوق الإنسان، و کذلک الضغط علی شخصکم الکریم وعلی العائلة، و خصوصا ما تعرض له السید (علاء عبدالفتاح)، الکاتب و الناشط في مجال حقوق الإنسان، والذي یقضي ایامه في السجن منذ سنوات عدیدة حیث تتعرض سلامته و حیاته للخطر في السجن،  و کذلک اصدار الأحکام غیر العادلة ضد السید (محمد الباقر) المحامی و المدافع عن حقوق الانسان، و کذلک مطاردة و محکومیة العشرات من ناشطي الحقوق المدنية و حقوق الانسان في مصر العزیزة وامام مرآی العالم ، کل ذلک یبعث في نفوسنا الأسف والأسی و انه دلیل قاطع علی تصرفات الحکومة المصرية الناقضة لحقوق المواطنین.

نحن الناشطون اعضاء العائلة الکبیرة و العالمية المدافعة عن حقوق الانسان في کل مکان سنکون الی جانبکم ولم نترککم لوحدکم ونعلن تضامننا معکم. لا شک ان تحقیق حقوق الانسان واستقرار الامن والسلام في بلادکم یعتبر أمنیة للجمیع، ولکن السعي والعمل علی نشر الدیمقراطية والحرية و حقوق الانسان فی کل بقاع العالم العربي والاسلامی الذي نحن جزء منه تعتبر من اولویتنا و اهدافنا لاننا نعیش في بلاد تکون الآلام و المشاکل فیها واحدة ومتشابهة.

اننا مجموعه من ناشطی حقوق الانسان فی ایران سنقوم بتقدیم رساله مفتوحه موجهه الی الحکومه المصریه حول انتهاکات حقوق الانسان.
کل أملنا و دعائنا هو السلامة والتوفیق لکم و ل (مصر) العزیزة والغالية هذا البلد التاریخی العظیم.

عمادالدین باقی
ایران- طهران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب آقای باقی، فقط لطفا هزینه ای دیگر بر گرده ی مردم ایران تحمیل نکنید. این مردم دیگر تحمل زجرها و دردهای بیشتر ندارند. به جان هرکسی که دوستدارید در اندیشه ی راهکاری برای حل بدبختی های این سرزمین باشید. آن همه- پیر و جوان، زن و مرد- تا کمر تا شده اند و توان بختک دیگری به نام دفاع از مردم مظلوم مصر، ندارند. مردم سرزمین ایران هم جز بشر هستند و حق و حقوقی دارند. نمی دانم وضعیت رفاهی شما چطور است، اما در جایی که من زندگی می کنم، آسمان و زمین به هم آمده است و داریم خفه می شویم.

  2. آقای فعال حقوق بشر، این فعالان حقوق بشر که قرار است “بزودی همراه با عده‌ای از فعالان حقوق بشر ایرانی نامه اعتراضیه‌ای را خطاب به دولت مصر انتشار “دهید، کجا تشریف دارید؟ آیا “این عده ای از فعالین حقوق بشر” نمی خواهند درباره وضعیت روزنامه نگاران، نویسندگان، هنرمندان و جوانان ایران در رویای آزادی “نامه اعتراضی” خطاب به دولت ایران انتشار دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا