خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رسانه‌ها را به «گشتِ ارشاد برای مدیران» بفرستید!

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «رسانه‌ها را به «گشتِ ارشاد برای مدیران» بفرستید!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده‌است، نوشت:

قصه حجاب‌بانان و بعد آن، ماجرای وزیر محترم کشور و روزنامه اعتماد و مهر محرمانگی و غیرمحرمانه خواندن محتوای منتشره از سوی برخی حقوق‌دادن‌ها و… دوباره قصه گشتِ ارشاد را بازتولید کرده است. قصه ای که اگر مراقبت نشود می تواند “غصه” تولید کند. هوشیاری باید روز افزون باشد تا چنین نشود آن هم در دولتی که رئیس محترم‌اش در دومین جلسه مناظراتِ انتخاباتی 1400، وقتی با پرسش در باره گشت ارشاد مواجه شد، به صراحت گفت: «ما گشت ارشاد خواهیم داشت اما نه برای مردم بلکه برای مدیران…»

خوشحال کننده و امید آفرین بود این سخن. آن هم از مردی که می گفت دولت‌اش “صادق الوعد” خواهد بود. دعا می کردیم و همچنان دست به دعا داریم که چنین بشود. حتی سعی می‌کنیم در خوانش تاریخ، یک سال پیش را تند بگذریم اما امروز هم می بینیم قصه چندان فرق نکرده است. باز هم قصه حجاب بانان و پوشیده گویی ها به میان می آید. همه هم به حسابِ حرکت خودجوش مردمی، سند می خورد. اینجاست که برخی می گویند اگر مردم می توانند خودجوش وارد میادینی چنین شوند چرا این فرصت برای همه فراهم نباشد که با نگاه خود وارد امر به معروف و نهی از منکرِ دولتیان نشوند؟

برخی ها تخفیف می دهند به این سخن که مردم – با همه احترامی که برای شان قائلیم – نه، «اعتماد» را پاس بدارید و اجازه بفرمایید رسانه‌ها این کار را انجام دهند. نه همه رسانه ها که رسانه های شناخته شده و شناسنامه دار، وارد میدان شوند و بی هراس از فیلتر و توقیف، این وظیفه شرعی، انقلابی، ملی و انسانی و سازنده را به انجام رسانند.

اینکه رسانه های رسمی از ترس توقیف، رصد امور و انتقاد را متوقف کنند. این که پایگاه های خبری، از هولِ فیلتر، در مردابِ تغافل، نه تنها مسائل و مشکلات را چاره نمی شود که میدان را برای رسانه های سمی باز می گذارد که بی هراسِ توقیف و فیلتر، حتی بی ترس شناسایی شدن، هر رطب و یابسی را به عنوان خبر به خورد جامعه بدهند. هم مردم را به بیماری بکشانند وهم آتش در خرمن اعتماد عمومی مردم – نظام بکشانند. حالا که از ظرفیت مردم برای ارشاد مردم استفاده می کنید از ظرفیت شناخته شده رسانه ها برای ارشاد مسئولان و ساختار ها استفاده کنید.

«گشتِ ارشاد برای مدیران» این گونه دقیق و حرفه ای و سازنده و رایگان محقق می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقا برسین به مشکلات اصلی و اساسی مملکت . همش حجاب و حجاب و حجاب . انگار دیگه هیچ مسئله ائی درکشور وجود نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا