خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا باید از ماسک مو استفاده کنیم؟

رپورتاژ آگهی

این روزها محصولات زیادی برای مراقبت از موها و حفظ سلامت آن‌ها تولید شده‌اند که هر کدام، کاربردها و مزایای خاص خود را دارند و یکی از ضروری‌ترین محصولات مراقبتی، ماسک مو است. با استفاده از این ماسک‌ها می‌توان مو‌هایی درخشان و سالم داشت و ساقه مو را ترمیم کرد. حال ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چرا باید از ماسک برای موهایمان استفاده کنیم؟ فواید این محصول بسیار متعدد هستند که در این مطلب آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی ماسک مو و ضرورت استفاده از آن

قبل از بررسی فواید ماسک مو، اجازه دهید یک معرفی کامل از این محصول داشته باشیم. انواع مختلف ماسک‌ مو مانند دیگر محصولات مراقبتی، دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند تأثیر زیادی روی سلامت مو‌ها داشته باشند. برای ساخت چنین ماسک‌هایی از روغن‌های گیاهی مختلف، مواد مغذی و معدنی مورد نیاز مو‌ها و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می‌کنند. ماسک‌ها در انواع مدل‌های مختلف و برای مو‌هایی با جنس‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند.

بعضی افراد از ماسک مو برای حالت دهی عمیق به مو‌ها استفاده می‌کنند. نمونه‌هایی از آن‌ها حتی می‌توانند به عنوان یک نرم‌کننده قوی هم مورد استفاده قرار گیرند اما نباید آن‌ها را با نرم کننده اشتباه بگیرید. اصلی‌ترین تفاوت ماسک‌های مو با نرم‌کننده‌های معمولی در این است که ماسک‌ها غلظت بیشتری دارند و می‌توانند برای زمانی طولانی روی مو‌ها باقی بمانند.

ماسک‌ها می‌توانند در مقایسه با شامپو‌ها، آبرسان قوی‌تری باشند؛ بنابراین استفاده از این محصولات حتی توسط پزشکان نیز توصیه می‌شود و یک ضرورت در روتین مراقبت از موی شما هستند.

فواید استفاده از ماسک مو

فکر می‌کنید چه چیزی موجب شده تا استفاده از ماسک مو تا این حد در بین خانم‌ها و آقایان رایج باشد؟ بله؛ درست است! فواید متعدد این محصول. ماسک‌های مو به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص می‌توانند فواید زیادی برای مو‌های شما به همراه داشته باشند.

هرکدام از این ماسک‌ها با توجه به ترکیباتی که دارند، می‌توانند مشکلات خاصی از موهای شما را هدف قرار دهند و برای انواع مختلفی از مو مفید باشند. اما می‌توان فواید و مزایای کلی استفاده از ماسک‌های مو را به صورت زیر بیان کرد:

  • با استفاده از ماسک‌های مخصوص مو می‌توانید مو‌هایی نرم، براق و درخشان داشته باشید.
  • ماسک مخصوص مو می‌تواند خاصیت آبرسانی داشته باشد. این مزیت به خصوص برای مو‌های خشک و شکننده بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • استفاده از ماسک‌های موی حاوی مواد تقویت‌کننده می‌تواند موجب ترمیم مو‌های آسیب دیده و کاهش شکنندگی آن‌ها شود.
  • ماسک‌های مو مخصوص موخوره می‌توانند تا حد زیادی موخوره را کنترل کرده و از چند شاخه شدن موهای شما جلوگیری کنند.  
  • ترکیبات موجود در این محصولات منجر به قوی شدن شاخه‌های مو خواهند شد.
  • استفاده مداوم از این محصولات، استحکام مو را افزایش داده و باعث ضخیم‌تر شدن موها می‌شود.

طرز استفاده از ماسک مو

با توجه به این که امروزه در بازار شاهد انواع ماسک مو در مدل‌های متنوع هستیم و هریک از آن‌ها با هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، طرز استفاده از آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برخی از ماسک‌های مو مخصوص داخل حمام هستند و برخی دیگر، در خارج از حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اینجا روش استفاده از هرکدام را به شما آموزش می‌دهیم.

ماسک موهای داخل حمام:

ماسک‌های داخل حمام همانطور که از نام آن‌ها پیداست، در زمان شستشوی موها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این محصولات به صورت زیر است:

  • برای استفاده از انواع ماسک‌های داخل حمام، باید ابتدا مو‌ها را با شامپو مخصوص مو‌های خود به خوبی بشویید. شامپو باید به صورت کامل از مو‌های شما پاک شود.
  • حالا موهایتان را به دسته‌های کوچکی تقسیم کنید و همه آن‌ها را به ماسک آغشته نمایید.
  • دقت کنید که این محصول نباید به ریشه یا کف سرتان برخورد کند. بهتر است از ناحیه گوش به پایین، ماسک را روی موهایتان بزنید.
  • بر اساس دستورالعمل درج شده روی محصول، باید بین ۳ الی ۵ دقیقه ماسک را روی مو‌های خود نگه دارید. در این مدت تمامی مواد مغذی و ویتأمین‌ها به ساقه مو‌های شما منتقل خواهند شد.
  • پس از طی شدن زمان ذکر شده، باید مو‌ها را آبکشی کنید. به هیچ عنوان برای شستشوی ماسک، موهای خود را چنگ نزنید؛ بلکه به آرامی و از بالا به پایین روی موهایتان دست بکشید تا جایی که مطمئن شوید کاملا تمیز هستند.
  • در نهایت مو‌ها را به خوبی خشک کنید. در این مرحله متوجه تاثیر استفاده از ماسک مو خواهید بود.

ماسک موهای خارج از حمام:

این دسته از ماسک‌های مو، دارای خواص آبرسانی، ضد وز و ضد شکنندگی هستند. برخی از آن‌ها می‌توانند به‌عنوان محافظ حرارتی هم مورد استفاده قرار گیرند. شما باید زمانی که از حمام بیرون می‌آیید و 80 درصد موهایتان خشک شده است، این محصول را روی موهایتان قرار دهید. این ماسک‌های خارج از حمام به شستشو نیازی ندارند اما اکثر آن‌ها مخصوص ساقه مو هستند و باید مراقب باشید که به ریشه و کف سرتان برخورد نکنند.

بهترین برند ماسک مو

قطعا اینکه از ماسک مو در روتین خود استفاده کنید اهمیت خواهد داشت ولی اینکه از برند مناسب و معتبری هم بهره ببرید هم بسیار مهم خواهد بود. فرقی نمی کندف قصد استفاده از چه محصول آرایشی و بهداشتی داشته باشید، یک محصولات یک برند نامعتبر و نامرغوب به پوست و موی شما آسیب خواهد زد. ریتون، یکی از برندهای معتبری است که پیشنهاد می کنیم حتما از ماسک موی آن استفاده کنید. رنگ مو، انواع دکلره، شامپوهای تثبیت کننده، اکسیدان، انواع سرم و ماسک مو  و … از محصولات ریتون هستند که ترکیبات آنها از بهترین مواد اولیه تشکیل شده و براساس فرمولاسیونی تخصصی ساخته می شوند.

قیمت انواع ماسک مو و نحوه خرید آن

بسیاری از کاربران برای خرید محصولات مذکور به اولین موضوعی که توجه دارند، قیمت ماسک مو است. در این خصوص بهتر است بدانید که ماسک‌های مو در مدل‌های متفاوتی در بازار موجود هستند. به همین علت می‌توان انتظار داشت که هر یک از انواع ماسک مو با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه شوند. از طرف دیگر برند مورد نظر نیز می‌تواند روی قیمت این محصولات تأثیر داشته باشد.

قطعاً قیمت برند‌های معروف و معتبر در مقایسه با برند‌های معمولی بالاتر است. دلیل این امر را می‌توان استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه برای تولید ماسک بیان کرد. همچنین عواملی همچون نوسانات بازار، مراکز فروش، میزان عرضه و تقاضا و … نیز می‌توانند روی قیمت این محصولات تاثیر داشته باشند.

حتماً شما هم تا به حال نام ماسک مو را شنیده‌اید. این محصول همان طور که از نامش پیداست، محصولی برای تقویت مو‌های مختلف است. با استفاده از این محصول می‌توان مو‌هایی سالم‌تر و درخشان‌تر داشت. تولید‌کنندگان این محصولات را در انواع مدل‌های مختلف تولید می‌کنند تا افراد بتوانند بر اساس نیاز خود، مناسب مدل آن را انتخاب نمایند.

هر مدل از این محصول با قیمت متفاوتی در بازار موجود است. شما می‌توانید با بررسی مشکلات مو‌های خود، یکی از بهترین ماسک‌ها را خریداری کنید. پس از مدتی استفاده از ماسک‌ها می‌توانید تأثیر آن‌ها را روی مو‌های خود ببینید.

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا