خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محسن اسماعیلی نماینده‌ی میانه‌رو مجلس خبرگان تایید صلاحیت شد

«محسن اسماعیلی»، عضو سابق شورای نگهبان و عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری در انتخابات ۱۴۰۲ ثبت نام کرده است.

بنا بر اطلاع خبرنگار انصاف نیوز، آقای اسماعیلی از جمله چهره‌های جریان میانه‌روها است که از سوی شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده است.

او که در زمان حضور در شورای نگهبان نیز دیدگاه‌های نسبتا متفاوتی از بیشتر اعضای این شورا داشت در انتخابات پیشین مجلس خبرگان در لیست خبرگان ملت که از سوی جریان میانه‌رو نزدیک به آیت الله هاشمی تهیه شده بود حضور داشت و از سوی مردم انتخاب شد.

به گزارش انصاف نیوز، محسن اسماعیلی دارای تحصیلات حوزوی بوده و از استادانی نظیر حضرات آیات مجتبی تهرانی، خامنه‌ای، فاضل لنکرانی، امامی کاشانی، موسوی بجنوردی، مرعشی شوشتری، محقق داماد و جعفر کریمی درس آموخته است. او دکتری حقوق خصوصی خود را نیز از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده و به‌عنوان دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مشغول فعالیت است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای اسماعیلی آمده است، او «در سال ۱۳۷۹ به عنوان پژوهشگر برگزیده مورد تشویق رئیس‌جمهور وقت قرار گرفت» و «دو کتاب او با عنوان ««کلیات علوم قرآن» در سال ۱۳۷۴ و «قوه قاهره» در سال ۱۳۷۹ به عنوان کتاب سال معرفی شد».

اسماعیلی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز در میدان نبرد حضور داشت و در عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر ۸، فتح یک و کربلای پنج و… شرکت کرد و جانباز شد.

او در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد. او شش سال بعد نیز با بالاترین رای نمایندگان مجلس به فعالیت خود در شورای نگهبان ادامه داد و در سال ۱۳۹۲ نیز توانست با کسب بیش از نود درصد آرا نمایندگان به‌عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شود.

اسماعیلی که در سال ۱۳۸۵ گواهی اجتهاد خود را دریافت کرد، در انتخابات مجلس خبرگان در سال ۱۳۹۴ کاندیدا شد و در فهرست «خبرگان مردم» که مورد حمایت جریان اصلاحات و اعتدال بود قرار گرفت و در نهایت از سوی مردم به‌عنوان نخستین فرد غیر معمم به مجلس خبرگان راه یافت.

محسن اسماعیلی که چهره‌ای متفاوت در میان اعضای شورای نگهبان به حساب می‌آمد در تیرماه سال ۱۳۹۸ از سوی رئیس جدید قوه قضاییه به مجلس معرفی نشد تا فعالیت او در شورای نگهبان این گونه به پایان برسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای دکتر در گفتگوی جدیدش حرف سالهای پیش ما را زد که خبرگان رهبری فقط جای فقها نیست ”
    جای خبرگان و نخبه های طراز اول است و چه کسی بهتر از رئیس جمهورهای دوره قبل کا ۸ سال در عالی ترین سطح بعنوان عالی ترین مقام اجرای کشور که قوانین را میتوانند پیشنهاد تغییر بدهد و رای چند میلیونی بعداز راز آوردن با اوست چه قدرتی بالاتر از رئیس جمهورهای هرچند به مثلا احمدی نژاد من وخیلی ها راز ندادیم ولی رئیس جمهور است و انها ریز و بم مشکلات وپیشرفت و عقب ماندگی را خوب درک میکنند آنها باید مجمع خبرگان باشند یک فقیه مجتهد دار مرجعیت چند میلیون مقلد و شنونده دارد ” یک رئیس جمهور دو دوره ای چند میلیون ” کدام تواناتر است ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا