خرید تور تابستان

ارسال ۷ هزار گزارش فساد به بازرسی خراسان رضوی

رئیس منطقه۲ سازمان بازرسی کشور و بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: سامانه رسیدگی به شکایات و گزارش های فساد ما در سال گذشته نشان می دهد که بیش از ۷۰۰۰ گزارش و شکایت فساد به این سازمان ارسال شده که رشد بیش از ۳۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

به گزارش سایت روزنامه خراسان رضوی، «موسی فتوحی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل بازرسی کل استان برگزار شد، با اشاره به این که مجموع بازرسی های ما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰۰ مورد بوده است، تصریح کرد: تعداد گزارش هایی که براساس همین بازرسی ها ایجاد شد، تنها در خراسان رضوی ۳۴۴ گزارش بوده است. ۵۷ گزارش ما رویکرد برخورد با تخلف و ۳۳ گزارش رویکرد برخورد کیفری دارد. با ۱۲۲ متخلف و ۴۳ نفر به عنوان مجرم برخورد شد. برای ۷ مصوبه از مصوبات هیئت دولت و وزارتخانه ای درخواست ابطال داشتیم که بخشی ابطال شد و تعدادی در حال رسیدگی در دیوان عدالت اداری است.

او خاطرنشان کرد: قبل از این که اقدام ما منجر به تشکیل پرونده شود، اگر احساس کنیم وقوع تخلفی در شرف تکوین است، هشدار لازم را انجام می دهیم که ۴۸۶ مورد هشدار به موقع در جهت پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه های استان ارسال شده است. حسب بازرسی های سطح استان طبیعی بود که ما دغدغه های کلی و کلان استان را به مسئولان ارشد استانی و ملی گزارش دهیم که در سال ۱۴۰۲ این اجازه داده شد تا در قالب گزارش به استاندار اطلاع دهیم یا اگر مسئله ملی بود به سازمان اعلام کنیم تا گزارش را ارسال کنند. در همین راستا در سال گذشته ۶۰ گزارش کلان ارسال شد که دو سوم استانی و بقیه ملی بود.

او افزود: ۱۷۵ شرکت معدنی فعال در سطح استان داشتیم که فاقد پرونده مالیاتی بودند. فرار مالیاتی که از معادن سنگ آهن سنگان شناسایی شد، ۱۸ همت بود. فرار مالیاتی افراد دارای بالاترین تراکنش بانکی را شناسایی کردیم که مشخص شد رقم گردش یک نفر به طور مثال سه همت است، اما پرونده مالیاتی ندارد. ۱۵ هزار و ۵۶۶ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در استان شناسایی شد و درآمد آن ها برای وصول در حال محاسبه است. پرونده های مالیاتی مراکز درمانی بخش خصوصی سفید بود، مالیاتی که وصول شد بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان است. از جایگاه های سوخت استان نیز بیش از ۶۸ میلیارد تومان مالیات وصول شد.»

منبع: فارس

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا