خرید تور تابستان

حضرت آقای لطفی! احتمالاً اشتباه می‌کنید

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی انتقادات حجت‌الاسلام مجتبی لطفی، شاگرد و از مسوولان دفتر مرحوم آیت‌الله منتظری از مستند «حسینعلی۲» نوشت:

«حسینعلی۲» تا اینجا که پنج قسمت از آن پخش شده مستندی‌ست که می‌کوشد ضمن بزرگداشت جایگاه «فقیه عالیقدر» روایت‌های کمتر شنیده‌شده از کارنامه‌ی آیت‌الله منتظری را از زبان چهره‌هایی که اغلب هم از دوستداران آیت‌الله و مغضوب نظام سیاسی مستقر هستند به گوش مخاطبان برساند.

قاعدتاً در این روایت‌های گوناگون مطالبی گفته شده و خواهد شد که از نگاه برخی نادرست و خلاف واقعیت تاریخی است، همانطور که نگاه منتقدان به این موارد از نگاه دیگران واجد چنین توصیفی‌ست. حال باید چه کرد؟ به دلیل آنکه روایت‌های متناقض و متفا‌وتی از مرحوم منتظری بیان می‌شود این مستند که دست‌کم تا اینجای کار رنگ و بوی بازی‌هایی از جنس «قائم مقام» انقلابی‌ها را ندارد تعطیل کنیم؟! راهش این است؟!

روشن است که سازندگان این مستند دیدگاه خود را نسبت به شخصیت و کارنامه‌ی آیت‌الله منتظری داشته باشند اما آنچه تا امروز ارائه داده‌اند تلاشی برای بیان روایت‌های گوناگونی بوده که زیر صدای بلند رسانه‌های رسمی نظام که با توهین و تحریف چند دهه است در پی تخریب آیت‌الله هستند مدفون شده بود.

به نظر می‌آید آنچه آقای مجتبی لطفی در نقد «حسینعلی۲» و ابراز دلواپسی از آن نوشته‌اند بیشتر از آنکه ریشه در انتقاد به سازندگان این مستند داشته باشد ناشی از برخورد ناصوابی است که حضرات امنیتی با مستند «حسینعلی» داشتند و هنوز هم پاسخی برای توجیه چنان رفتاری ارائه نکرده‌اند.

ادعاهایی از جنس اینکه پشت پرده‌ی «حسینعلی۲» خبرهایی هست بیشتر از آنکه به واقعیت نزدیک باشد شبیه رفتارهای معمول جریان رسمی برای حذف «دیگری» است. تلاش پیدا و پنهان برای حذف نگاه‌های متفاوت به شخصیت و کارنامه‌ی مرحوم آیت‌الله منتظری نه در شأن آن «فقیه عالیقدر» است و نه شاگردان او.

پ.ن: این نوشتار مختصر درباره‌ی آنچه تا امروز از «حسینعلی۲» منتشر شده، است و درباره‌ی آنچه پیش خواهد آمد وَاللَّهُ أَعْلَم!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نام جناب منتظری ، یادآور نام سلیمان بن صرد خزاعی ، یاد آور نام ابو موسی اشعری است.
    حضرات!بیخودی خودتان را زحمت نیندازید

    3
    8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا